A Espanya des de sempre s'ha conduït per la dreta i és vist com una situació lògica i habitual. Països del nostre voltant com Portugal, França i Alemanya també han tingut en tot moment aquesta norma de circulació i com ells a la major part del món. Ara bé, no a tot arreu és així. Segurament a la majoria li soni el cas del Regne Unit, que és el principal exponent on se circula per l'esquerra. La seva influència en el passat amb l'imperi britànic va condicionar la forma de conduir en les seves colònies. Tot i això, hi ha països que també circulen per l'esquerra i no van ser mai ocupats pels anglesos.
El 1835, el Regne Unit va establir per llei que tant al país com a les seves colònies es conduís pel costat esquerre. Quan aquests territoris es van independitzar van mantenir aquesta norma de circulació, ja que passar a conduir per la dreta era un canvi molt complicat de portar a terme. Però en el món hi ha un grup de països que també condueixen per l'esquerre i mai van formar part de l'imperi britànic tot i tenir alguna mena de relació. Aquests són el Japó, Indonèsia, Tailàndia i Moçambic.
El país nipó és el cas més enigmàtic i que amaga una raó peculiar. Ens hem de remuntar a finals del segle XIX quan el Japó havia de construir la seva xarxa ferroviària, però no sabia com fer-ho. En aquell moment, va demanar ajuda a tres països amb experiència que van ser França, Estats Units i Anglaterra. Finalment, el Regne Unit va emergir com a candidat per dur a terme el projecte i va establir un sistema de vies idèntic al que feien servir per a la seva circulació rodada. Llavors, quan va aparèixer el cotxe anys més tard, van decidir mantenir el mateix patró de circulació per mantenir una coherència al país.
Al continent asiàtic també trobem a Indonèsia i Tailàndia, que mai van ser territoris ocupats pels anglesos. El motiu pel qual no es condueix per la dreta a Indonèsia guarda relació amb el país que va ocupar el seu territori, els Països Baixos. Al segle XVII al país neerlandès hi havia establert l'hàbit de conduir per l'esquerra. Tot i que després van modificar el patró de la conducció, és un costum que mai es va arribar a canviar a Indonèsia. En el cas de Tailàndia també es troba aquesta norma de circulació i és a causa de la influència britànica als seus països veïns. Malàisia és un territori fronterer i excolònia britànica on es condueix per l'esquerra. Per això, Tailàndia va decidir adaptar-se i establir a les seves carreteres el mateix sistema.
Per últim, trobem Moçambic, país de la costa oriental de l'Àfrica. Va ser un territori colonitzat pels portuguesos al segle XVI, però en cap moment va haver-hi la norma de circulació per la dreta. Com que la resta de països del seu voltant havien sigut ocupats pel Regne Unit, van prendre la decisió estratègica de conduir per l'esquerra, ja que d'aquesta manera facilitaven el comerç entre fronteres i no quedaven aïllats.