El microones és un element imprescindible en la societat del segle XXI, la societat de les presses. L'emissió d'ones diminutes, però d'alta intensitat per escalfar el menjar facilita la preparació d'àpats de manera ràpida i, en general, ens facilita la vida. Si bé, cal anar amb compte amb determinats aliments que poden no suportar l'exposició a la radiació i esclatar dins l'electrodomèstic.
La simple existència d'una tapa de plàstic per cobrir els plats dins el microones és un indicador que és normal i habitual que els aliments "saltin". Això es produeix per la interacció amb la radiació que, a diferència de la paella i el forn, escalfa els aliments de dins cap a fora. Així, si l'aliment té un alt contingut en aigua, aquesta s'evapora i busca sortir, amb el resultat d'una explosió.
[noticiadiari]2/267335[/noticiadiari]
Els aliments amb més probabilitats d'explotar són els làctics, els ous durs, les crispetes, les fruites i verdures o la carn processada, per exemple. Que explotin no suposa cap risc per a la salut, però es pot evitar si es tallen en porcions petites, si es remenen -en el cas dels líquids- i perforant els envasos -en el cas del menjar precuinat-.
[plantillavirals]
Per què exploten alguns aliments al microones i com es pot evitar
La radiació escalfa els aliments de dins cap a fora i això fa que reaccionin de manera diferent a com ho farien a la paella o al forn
ARA A PORTADA
-
Els equilibris de Sánchez amb el PP posen en risc l'estratègia de la discreció d'Illa Bernat Surroca Albet
-
-
Leire Díez nega haver actuat contra les clavegueres per encàrrec del PSOE Lluís Girona / Tania Tapia
-
-
La Seguretat Social vol que els treballadors puguin tornar d'una baixa a mitja jornada i amb el sou sencer Marc Orts i Cussó
Publicat el 13 de gener de 2024 a les 22:15
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 5 de juny: lleu davallada de la temperatura i protagonisme dels núvols
-
Societat La parada fantasma dels Guiamets
-
Societat Quines poblacions de Catalunya es beneficiarien del tren orbital que planteja el Govern?
-
Societat La UOC ha d'indemnitzar 21 alumnes per «falses expectatives» d'un màster
-
Societat Brians 2 proporciona paper de plata als reclusos en tractament contra les drogues
-
Societat Un ampli front social reclama un moviment extraordinari que freni que pisos protegits passin al mercat privat