06
de març
de
2024, 17:00
Actualitzat:
11
de març,
10:40h
Passem prop de quatre hores i mitja al dia entre pantalles, i la mitjana encara és més alta en els adolescents. Vivim connectats a un cibermón on el consum és molt ràpid, i còmode, on la comunicació no requereix especials habilitats o convencions socials, on tenim a l'abast controlar la vida dels altres, on podem experimentar amb la nostra imatge o amb una identitat diferent de la física.
Vivim en un món híbrid sense saber molt bé com fer-ho. La tecnologia ha vingut per millorar les nostres vides, també la dels adolescents, per democratitzar el coneixement, superar fronteres, donar espai a les diversitats i fer una mica més complexa la pugna eterna pel domini. Però com a societat no ens podem permetre sacralitzar-la o almenys hem de procurar ser molt conscients del lloc que ocupa, perquè les nostres filles i fills la visquin com una eina complementària i útil. Res més.
Podem educar el nostre cervell per aquest nou món que ens ha tocat viure? En parlem a la nova entrega del pòdcast l'«Elefant». Ho fem acompanyades del neurocientífic especialitzat en genètica del desenvolupament i la neuroeducació David Bueno, el Cap de Psicologia de Sant Joan de Déu de Barcelona el Doctor Josep Matalí, el psicòleg clínic i autor d'"Adictos o amantes" José Ramón Ubieto, el periodista i coautor de "Pantalles, que no et dominin!" David Bassa, la Portaveu del moviment d'"Adolescència lliure de mòbils" Tamara Fernández, la directora de La Salle de Premià de Mar Marta Mas i de les veus dels adolescents i les seves famílies: en David Batalla, el Cisco Batalla, el Pol Sánchez, la Jana Vila, l'Esther Veny, l'Ariadna Mauri i l'Oriol López.
Mira i escolta el sisè episodi de «l'Elefant», a les principals plataformes: Spotify, YouTube, Ivoox, Apple i Google Podcast.