Protecció Civil manté activada l'alerta pel risc de nevades al Pirineu Occidental

Publicat el 27 de febrer de 2011 a les 15:47

La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat manté aquest diumenge activada la fase d'alerta del Pla Especial d'Emergències per Nevades a Catalunya (NEUCAT) pel risc de nevades i acumulacions de gruixos al Pirineu Occidental. L'alerta es va activa aquest dissabte a la tarda per la previsió de neu a la Val d'Aran, l'Alta Ribagorça i el Pallars Sobirà. En aquestes comarques, aquest diumenge es poden acumular més de cinc centímetres en cotes superiors als 700 metres. De cara dilluns la cota de neu baixarà als 600 metres i es mantindrà la situació de vent fort de component nord, sobretot a cotes altes.

D'altra banda, segons el Servei Meteorològic, al vessant nord del Pirineu nevarà a totes les cotes i també es podran acumular més de deu centímetres per sobre dels 900 metres. A causa del vent de component nord es produirà el fenomen del torb -ventada que aixeca la neu del terreny, de manera que la visibilitat minva considerablement-.

Davant les prediccions de nevades a Catalunya, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat recomana extremar les precaucions en cas d'haver d'agafar el cotxe.