El Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) ha acceptat la mesura cautelar sol·licitada per Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí i els ha retornat provisionalment la seva immunitat a l'espera de prendre una decisió sobre el fons del recurs interposat pels eurodiputats independentistes. La defensa dels exiliats vol que la justícia europea revisi la decisió del Parlament Europeu de retirar la immunitat tres europarlamentaris de Junts a petició del Tribunal Suprem i són optimistes respecte a la resolució que acabi adoptant l'alt tribunal europeu.
El vicepresident del TGUE ha defensat que les al·legacions fàctiques i jurídiques dels independentistes justifiquen que se'ls mantingui la immunitat fins que el tribunal es pronunciï de manera definitiva. Les mesures cautelars s'han concedit encara que el Parlament Europeu no ha presentat observacions sobre la qüestió. El recurs es va interposar el 19 de maig i entre els arguments hi havia les irregularitats durant la tramitació del suplicatori. El 26 de maig van presentar una demanda de mesures provisionals per deixar en suspens la decisió del Parlament Europeu, al·legant que no fer-ho suposava el risc "real i imminent" de ser detinguts i empresonats, cosa que impedir representar els ciutadans que els van votar.
Els exiliats han celebrat la decisió del TGUE. Carles Puigdemont ha escrit "No surrender" a Twitter, mentre que Toni Comín ha qualificat el pronunciament del tribunal com "una victòria més" i ha pronosticat que "no serà la darrere". El president de la Generalitat, Pere Aragonès, també ha aplaudit la decisió. "Molt bona notícia per l'independnetisme i la democràcia. Europa ens farà arribar la justícia", ha dit.
D'aquesta manera els eurodiputats catalans recuperen la immunitat que els serveix per tot Europa excepte a Espanya, que manté activades les ordres de detenció i es resisteix a acceptar la prerrogativa parlamentària. Puigdemont, Comín i Ponsatí van perdre la protecció el 9 de març, més d'un any després que Pablo Llarena fes la sol·licitud del suplicatori. Ara com ara, les euroordres estan bloquejades a l'espera que el TJUE es pronunciï sobre les prejudicials que va presentar el magistrat del Suprem. En aquest cas, les defenses també són optimistes.
Puigdemont, Comín i Ponsatí recuperen provisionalment la immunitat
Societat
La justícia europea accepta les mesures cautelars sol·licitades per la defensa i paralitza la decisió del Parlament Europeu de retirar la protecció als eurodiputats independentistes
ARA A PORTADA
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos David Cobo
-
Societat Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici» Gerard Mira / Agències
-
-
Societat La formació d'adults acreditarà competències bàsiques per accedir a l'FP Gerard Mira / Agències
Publicat el
02 de juny de 2021 a
les 17:44
Actualitzat el
02 de juny de 2021 a les
18:42
Et pot interessar
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
-
Societat
Mor Ernest Sena, exdirector de l’Institut Català de Finances
-
Societat
Un nou terratrèmol torna a sacsejar Granada
-
Societat
Un atropellament a Rodalies interromp el servei entre Vilanova i Sitges
-
Societat
Barcelona desactiva el pla municipal per incendis després del foc de Collserola
-
Societat
L’ACVOT demana a les víctimes del 17-A que encara no han cobrat que contactin amb l’entitat
