Unes tasques que comporten la implicació d'una trentena de persones, entre mecànics i els coneguts com "aviònics", és a dir, tècnics que es dediquen a l'electrònica i al sistema de navegació, precisa Bisbal. Per això, apunta, "costa molt" trobar aquests perfils i "amb experiència".
Sigui com sigui, els helicòpters han de passar revisions, ja siguin diàries, quan s'han complet 50, 100 i 600 hores de vol o després d'un o dos anys, cosa que condiciona aquestes feines, que poden arribar a ser de mesos.
[slideflaix]1711[/slideflaix]
"Amb un bon manteniment, la vida útil de les aeronaus pot ser molt llarga", sosté Bisbal. A més, a l'hangar també es fan customitzacions dels aparells. Tot plegat fa que anualment hi passin una quarantena d'helicòpters. "I el departament de qualitat de l'empresa fa un control estricte del compliment de la normativa", per tal de garantir la seguretat en un sector tan sensible com el de l'aviació.
Pel que fa a la tipologia de clients, tot i admetre que és un àmbit "vip", a més de particulars i operadors comercials, també tanquen contractes amb administracions públiques com poden ser cossos de seguretat. Cal tenir en compte que Heliswiss té centres a Albacete i el País Basc, dona feina a una vuitantena de persones i compta amb una facturació d'uns nou milions d'euros anuals.
[h3]La guerra i la Covid[/h3]
Quan el març de 2020 va esclatar la Covid-19, això també va afectar la companyia, amb nou màquines que van quedar aturades i que mica en mica han anat recuperant l'activitat. A més, "ha arribat l'increment de preus"”per la guerra a Ucraïna, encara que no tant pel conflicte sinó perquè l'empresa té molts clients russos. "Al voltant d'un 20% del pressupost era de diversos projectes amb Rússia i es van haver de cancel·lar", explica Bisbal.
Tot i així, Heliswiss està estudiant ampliar les instal·lacions a l'aeroport de Sabadell ja que Airbus Helicopters, el principal fabricant d'aeronaus civils i militars, li ha atorgat la màxima certificació, "un reconeixement a la llarga trajectòria i qualitat de la nostra feina". D'aquesta manera, es converteix en un dels pocs centres del món -n'hi ha d'altres a França i Canadà- amb aquesta distinció. "Ens situa en un model de negoci únic", finalitza el director comercial.

Anualment passen una quarantena d'helicòpters per les instal·lacions. Foto: Juanma Peláez