Barcelona ha donat aquest dilluns el tret de sortida del Mobile World Congress (MWC). L’esdeveniment de la indústria mòbil i tecnològica més gran del món preveu congregar 2.700 expositors i 1.200 conferenciants en quatre dies i comptar amb la visita de més de 100.000 persones. Els passadissos del recinte de la Fira de Gran Via compten amb empreses tecnològiques com Huawei, Samsung, Xiaomi, Microsoft, Meta i Google. Però, qui hi falta?
Doncs els més coneixedors del sector hauran notat que, entre totes aquestes marques, hi falta Apple. I no és cosa d'aquest any, sinó que la companyia de la poma mossegada no ha participat en cap edició del Mobile. Això es deu al fet que Apple estranyament participa en congressos que no siguin impulsats per la mateixa companyia i en què es tractin només les seves novetats.
Això ja té nom, ja que l'empresa celebra anualment la Conferència Mundial de Desenvolupadors. En aquest acte online es presenten les últimes innovacions d'iOS i tots els seus productes, a més de ser un punt de trobada entre tot allò que envolta l'entorn d'Apple. D'aquesta manera, la companyia també compleix amb allò que transmet als usuaris: una sensació constant d'exclusivitat i allunyada de la resta de marques i fabricants.
Només hi ha hagut un precedent d'Apple al Mobile. Entre el 2016 i el 2017 va comptar amb alguns estands sobre aplicacions, però amb una presència molt discreta. Aquest any, irònicament, hi ha una petita presència d'Apple, si bé no de cap representant de la companyia. El cofundador d’Apple i creador del primer ordinador personal de la història, Steve Wozniak, serà un dels ponents en un cicle de conferències que s'estrena en aquesta edició del Mobile.