Els supermercats de tot el món són focus de robatoris constants. Tot i que últimament s'ha posat l'oli d'oliva en el punt de mira, a causa de l'increment de preu que està patint els últims mesos, l'aliment més robat del món no és l'or líquid, ni cap licor o alcohol, com algú podria pensar.
El formatge és un aliment altament apreciat en la gastronomia de diverses cultures arreu del món i això l'ha convertit en el producte alimentari més robat. Fins al punt que aquest làctic ha aconseguit un lloc destacat al mercat negre dels aliments.
De fet, els robatoris de formatge no són un fenomen nou. Històricament ha estat un objecte de valor, sovint utilitzat com a moneda de canvi o, fins i tot, com a pagament de salaris en algunes cultures antigues. Tot i que actualment pugui semblar peculiar, els robatoris de formatge segueixen sent un problema en alguns països, on els productors han d'implementar mesures de seguretat addicionals per protegir els seus formatges.
Per què és un producte que es roba tant? El formatge és molt fàcil de transportar i guardar i, a diferència d'altres productes, té una vida útil prou llarga, així que es pot conservar durant setmanes o mesos. Un altre factor crucial és l'alt preu dels formatges de qualitat. Això ho fa especialment atractiu per al mercat negre.
[plantillavirals] 
 
							
																					
																Quin és l'aliment més robat del món?
El formatge, que històricament ha estat un objecte de valor, ha aconseguit fer-se un lloc destacat al mercat negre alimentari
ARA A PORTADA
- 
													El Suprem reclama a l'Audiència Nacional que investigui els pagaments en efectiu del PSOE a Ábalos Redacció  
- 
													Mazón va rebutjar dues trucades de la consellera d'Interior en les hores crítiques de la dana Redacció  
- 
													
													
															  
- 
													
													
															  
- 
													L’Audiència Nacional ordena avaluar l’estat de salut de Jordi Pujol per valorar si pot participar en el judici Redacció  
Publicat el 13 de gener de 2024 a les 19:45
										Actualitzat el 13 de gener de 2024 a les 19:47
									
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												Més de vint quilòmetres de retencions a la sortida de Barcelona Societat
												Més de vint quilòmetres de retencions a la sortida de Barcelona
- 
												 Societat
												Xocs singulars a Barcelona: BComú i ERC s'enganxen per l'habitatge, i PP i Junts, per la immigració Societat
												Xocs singulars a Barcelona: BComú i ERC s'enganxen per l'habitatge, i PP i Junts, per la immigració
- 
												 Societat
												Els millors plans per la Castanyada 2025 a Barcelona Societat
												Els millors plans per la Castanyada 2025 a Barcelona
- 
												 Societat
												Amazon planteja un ERO de 1.200 treballadors que afectarà les oficines corporatives de Barcelona Societat
												Amazon planteja un ERO de 1.200 treballadors que afectarà les oficines corporatives de Barcelona
- 
												 Societat
												Disminueix l'arribada de turistes per tercer mes consecutiu en comparació amb l'any passat Societat
												Disminueix l'arribada de turistes per tercer mes consecutiu en comparació amb l'any passat
- 
												 Societat
												Afectacions de la jornada de vaga al Tram: els horaris Societat
												Afectacions de la jornada de vaga al Tram: els horaris

 
															 
															 
															 
															 
															