Els supermercats de tot el món són focus de robatoris constants. Tot i que últimament s'ha posat l'oli d'oliva en el punt de mira, a causa de l'increment de preu que està patint els últims mesos, l'aliment més robat del món no és l'or líquid, ni cap licor o alcohol, com algú podria pensar.
El formatge és un aliment altament apreciat en la gastronomia de diverses cultures arreu del món i això l'ha convertit en el producte alimentari més robat. Fins al punt que aquest làctic ha aconseguit un lloc destacat al mercat negre dels aliments.
De fet, els robatoris de formatge no són un fenomen nou. Històricament ha estat un objecte de valor, sovint utilitzat com a moneda de canvi o, fins i tot, com a pagament de salaris en algunes cultures antigues. Tot i que actualment pugui semblar peculiar, els robatoris de formatge segueixen sent un problema en alguns països, on els productors han d'implementar mesures de seguretat addicionals per protegir els seus formatges.
Per què és un producte que es roba tant? El formatge és molt fàcil de transportar i guardar i, a diferència d'altres productes, té una vida útil prou llarga, així que es pot conservar durant setmanes o mesos. Un altre factor crucial és l'alt preu dels formatges de qualitat. Això ho fa especialment atractiu per al mercat negre.
[plantillavirals]
Quin és l'aliment més robat del món?
El formatge, que històricament ha estat un objecte de valor, ha aconseguit fer-se un lloc destacat al mercat negre alimentari
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de gener de 2024 a
les 19:45
Actualitzat el
13 de gener de 2024 a les
19:47
Et pot interessar
-
Societat
Sancionen un guàrdia civil per emborratxar-se a la Moncloa i ensenyar el cul a l'escorta de Sánchez
-
Societat
Renfe i Iriyo deixen de compensar els retards dels trens que deriven de les limitacions de velocitat
-
Societat
Una dona de 70 anys recupera una motxilla amb 1.800 euros en efectiu i una tauleta al metro
-
Societat
Les mostres d'odi i exaltació són el tipus de discriminació més freqüent a Catalunya
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 31 de gener i 1 de febrer
-
Societat
Les xifres de Collboni amb la regularització extraordinària de migrants: almenys 24.000 persones pendents a Barcelona
