La nova jutge que investiga les carregues de la Guàrdia Civil l'1-O a l'institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada (Bages) ha acceptat el recurs dels advocats de les víctimes i ha expulsat la Unió d'Oficials de la Guàrdia Civil de la causa penal oberta al jutjat número 2 de Manresa.
L'anterior jutgessa que portava el cas va admetre la participació d'aquesta associació d'oficials de la benemèrita com a acusació particular contra les víctimes de les càrregues del dia del referèndum a la població bagenca. Ni tan sols els obligava a pagar la fiança com estableix la llei, sota el pretext que havien entrat a la causa un cop aquesta ja era oberta.
Ara, la nova jutgessa admet que aquesta associació en realitat tenia un "interès encobert" de protegir els agents de la Guàrdia Civil que estan sent investigats, i no d'exercir "una vertadera acusació". El temps que aquesta associació ha estat personada al jutjat de Manresa per aquesta causa ha causat un important alentiment a l'acció de la justícia, ha obligat a traduir al castellà els milers de folis que forma la causa, i fins i tot va pretendre, sense èxit, que la resta d'advocats de les parts passéssim a presentar en endavant els seus escrits en castellà, una petició que de seguida li va ser denegada.
Una jutge que investiga les càrregues de l'1-O expulsa de l'acusació una associació de la Guardia Civil
La nova magistrada que porta la causa entén que tenia un "interès encobert" per defensar els agents que estan sent investigats
ARA A PORTADA
Publicat el
22 d’octubre de 2019 a
les 19:40
Et pot interessar
-
Societat
De què serveix realment el canvi d'hora?
-
Societat Barcelona començarà a multar els vehicles no autoritzats que pugin per la Via Laietana
-
Societat
Arriba l'horari d'estiu: s'avança o s'endarrereix el rellotge?
-
Societat
Esquivar els sindicats de mestres
-
Societat
Com afecta el tètanus? Símptomes, tractament i vacunació
-
Societat
Com serà la il·luminació de la creu de la Sagrada Família?
