T'has fixat que cada vegada hi ha menys cotxes que tenen tapa de combustible? Hi ha una sèrie de motius que ho expliquen. La tendència, però, no és nova. L'any 2006 la companyia de vehicles Ford va ser pionera en la seva eliminació. Dos anys més tard, cap dels seus models tenien aquesta característica. No obstant això, en l'actualitat que els cotxes no tinguin tapa del combustible ha passat a ser una cosa pràcticament mainstream, és a dir, majoritària.
La decisió pot acabar sent rendible per a les empreses i és que, en eliminar-la es redueix el cost de fabricació, la qual cosa obre la porta al fet que encara més marques de vehicles optin per dir-li adeu. No és l'únic element, però, que ha anat decaient dels cotxes els darrers anys. Penseu, per exemple, en la roda de recanvi. Majoritàriament, ja no hi és.
No obstant això, hi ha dues raons òbvies que expliquen l'adeu de la tapa del combustible. Una és la comoditat. Els dipòsits que no tenen tap són més còmodes, ja que pots omplir el vehicle directament de benzina. Això, per tant, fa que puguis anar més de cara a barraca. A banda, també redueix la probabilitat que hi hagi fugues, és a dir, que els vapors del carburant s'escapin del tanc. I l'altre factor és evitar robatoris o que et manipulin el combustible. Més enllà de tot això, també estan dissenyats per durar més temps millorant la seva resistència al desgast i a la corrosió diària. De la mateixa manera, necessiten menys cures, tot i que s'han d'anar fent revisions periòdiques.