Salvador Alegret, nou president de l’equip rector de l’UCE

S'ha imposat en la votació a Jordi Sales, que es presentava a la reelecció

Publicat el 06 de desembre de 2013 a les 17:29
En la reunió celebrada aquesta setmana a Prada (Conflent) el Patronat de la Fundació Universitat Catalana d’Estiu ha escollit com a nou president de l’UCE Salvador Alegret i Sanromà, que s’imposà en la votació a Jordi Sales i Coderch, president d’ençà de l’any 2010, que optava a la seva quarta reelecció.
 
Salvador Alegret i Sanromà (Barcelona 1947), doctor en ciències químiques, ha estat catedràtic de química analítica a la Universitat Autònoma de Barcelona (1991-2009). Va ser secretari general de la UAB amb el rector Carles Solà (1994-2002). 
És membre de la Secció de Ciències i Tecnologia, de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), d’ençà de l’any 1990. Ha estat secretari general (2002-2005) i vicepresident (2005-2009) d’aquesta mateixa institució. 
Formà part de l’Equip Rector de la Universitat Catalana d’Estiu (1988-1994), com a responsable de l’àrea de ciències. 
És membre del Patronat de la Fundació UCE d’ençà de l’any 2001. Ha estat president de la Fundació Puntcat (2010-2011). 
És catedràtic honorari de química de la University of Santo Tomas, de Manila (Filipines). Actualment exerceix de catedràtic emèrit de química analítica de la Universitat Autònoma de Barcelona.