"Seat té data de caducitat, en concret el 2029". Ho va dir Matías Carnero, sindicalista de Seat, a principis d'abril al diari Ara i fonts del sector automobilístic asseguren ara que la marca morirà, tot i que el grup Volkswagen no ho diu, encara, obertament.
El president del grup automobilístic, Herbert Diess, ha explicat recentment que la marca catalana no és rendible, ja que el marge de benefici que donen els seus cotxes és molt petit. "Seat utilitza la mateixa tecnologia que la marca Volkswagen, però ven a preus més barats", alertava en una entrevista a Expansión.
De fet, el mateix directiu proposava com a alternativa vendre molt més, ja que, segons explica la companyia, es guanya el mateix venent quatre Seat Ibiza que un Cupra Formentor. A més, cal tenir en compte que Seat no compta amb cap elèctric -ni està previst que se'n fabriquin- a diferència de la nova marca, que els acapara tots. Per tant, un raonament que se'n pot extreure és que Seat serà substituït per Cupra, una marca nova però amb vehicles elèctrics i molt rendible.
Cal tenir en compte també les normatives europees: a partir del 2035 s'imposa la prohibició de vendre cotxes de combustió i, com a resultat, les marques que no hi hagin apostat -com és el cas de Seat- acabaran morint. Aquest fet comportarà una retallada a la plantilla de la companyia, ja que fabricar un elèctric implica menys hores -i menys treballadors- que un vehicle de combustió. El president de Seat, Wayne Griffiths, tal com explica l'Ara, ha admès que sobraran entre 2.500 i 2.800 treballadors.
[plantillavirals]
Seat desapareixerà abans del 2030
Societat
El grup Volkswagen prepara la desfeta de la marca catalana donades les baixes xifres anuals de vendes i la no implicació al mercat del vehicle elèctric
- Dos operaris treballen a la planta de Seat a Martorell, en una imatge d'arxiu. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Boscos Beatriz Duguy, professora de la Facultat de Biologia de la UB: «Quan hi ha grans incendis es destinen molts diners a projectes de restauració sense sentit» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
-
-
Impacte La calor ofega els passatgers del transport públic: «L'andana és com la mort» Gerard Mira / Agències
-
Publicat el
18 d’abril de 2022 a
les 14:40
Et pot interessar
-
Societat
Sants enllesteix els guarniments de festa major amb un ull posat al cel
-
Societat
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Societat
Educació anunciarà més aules d'acollida i la incorporació de tècnics sanitaris en centres educatius
-
Societat
La plaça Rovira guanya el concurs de carrers guarnits de Gràcia
-
Societat
Restablerta la circulació de l'RL3 i l'RL4 entre Lleida i Manresa
-
Societat
Ceuta i Almaraz, la mateixa cosa
