Segon dia de cues a l'aeroport del Prat

Aquest dimarts tornen a haver-hi aglomeracions als controls de passatgers | La situació coincideix amb el conflicte laboral d'una de les agències de seguretat

Cues a l'aeroport aquest dimarts al matí
Cues a l'aeroport aquest dimarts al matí | ACN
Redacció
25 de juliol del 2017
Actualitzat a la 13:16h
Les llargues cues per accedir als controls de seguretat a l'aeroport del Prat s'han tornat a repetir a mig matí, després que ahir es visqués una situació similar arran del conflicte laboral que mantenen els treballadors de l'empresa concessionària, Eulen, amb la direcció per la càrrega de feina i la manca de plantilla. Aquesta matinada i fins a dos quarts de vuit s'han format cues importants per creuar els controls de seguretat i sobre les onze del matí s'han tornat a produir acumulacions de passatgers fins al voltant de les dotze del migdia, quan la situació s'ha tronat a normalitzar.

Aena ha indicat que les cues de viatgers són intermitents al llarg del dia i que el temps màxim d'espera a mig matí ha estat de 20 minuts, mentre que els viatgers consultats per l'ACN han apuntat que han tardat entre 30 i 40 minuts per passar el control de seguretat. No obstant, un dels viatgers de primera hora del matí ha assegurat que havia fet cua durant una hora i mitja.

Fonts d'Aena han explicat que al voltant de dos quarts de vuit del matí la situació s'ha anat normalitzant i han precisat que totes les infraestructures de l'aeroport funcionen a ple rendiment i que el seu personal tracta de reorganitzar les cues quan és necessari. Les acumulacions de passatgers als controls de seguretat coincideixen amb la sortida de molts viatgers als seus destins de vacances. Per aquest dimarts, es preveuen més d'un miler d'operacions, una xifra normal en un dia d'estiu, segons Aena.
Fonts dels agents de seguretat han denunciat les condicions en les què han de fer la seva feina i la pressió a la qual estan sotmesos per absorbir tota la càrrega de feina en un aeroport en creixement constant de nombre de viatgers i en nivell 4 d'alerta antiterrorista. Els agents de seguretat han convocat una vaga per al pròxim 4 d'agost i aquest dimarts hi ha prevista una reunió de mediació entre les dues parts.
 Una de les treballadores de l'empresa Eulen, Purificación Infante, ha denunciat la "manca de personal" i les condicions de treball que han de suportar els agents de seguretat, ja que l'empresa els exigeix "pressa" perquè no es registrin cues als controls davant el risc de ser sancionats per Aena. Infante ha comentat que des d'aquest diumenge es fan els controls complint el 100% de la normativa, tal com s'ha fet fins ara –precisa- però amb el temps que es requereix.

Segons Infante, aquesta situació fa temps que es produeix, però mai de forma "tan exagerada" com en aquest darrer any, coincidint amb l'entrada de l'empresa Eulen en la prestació del servei. Per exemple, afegeix, la manca de personal els impedeix descansar uns minuts, menjar o poder anar al lavabo o haver d'aturar els controls si en un determinat moment falta un o una agent per fer els escorcolls, ja que els treballadors no disposen de relleus i en cada unitat hi ha d'haver almenys un home i una dona. "Estem cansats i esgotats", resumeix.
 
Rull demana a Aena que sigui el "màxim de diligent"

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha demanat a Aena que sigui el "màxim de diligent" per resoldre les incidències que "puguin afectar els passatgers" després que aquest dilluns al matí s'hagin produït cues als controls de seguretat de l'aeroport del Prat.

En declaracions als mitjans des de Molins de Rei, el conseller ha recordat com ja va avisar que aquest estiu "seria llarg" i que caldria "estar molt a sobre" de l'operativitat. No obstant això, Rull ha comentat que espera tenir informació de "primera mà" i amb "precisió" del què ha passat aquest dilluns al matí i comprovar-ne el seu abast. El conseller ha reiterat que "no s'hi valen discursos triomfalistes en relació a la gestió ordinària de l'aeroport" i ha reclamat "poques declaracions i molta operativitat".
Arxivat a