Menjar és ben fàcil: ho fem des que som criatures. Però menjar bé no ho és, més tenint en compte que arran de la globalització, no només ingerim productes de casa i fets a casa, sinó que ara ho fem amb plats vinguts d'arreu del món. Un dels que més s'ha popularitzat els darrers anys és, sens dubte, el sushi.
Tot i que molts i moltes de vosaltres ja ho sabreu, es tracta d'un menjar típic del Japó basat en arròs i que es condimenta amb salsa de soja. Va acompanyat d'altres ingredients, majoritàriament peix cru, però també verdures o mariscos. Normalment, es menja amb uns bastonets típics de la cuina asiàtica. Ara bé, hi ha un tipus de sushi, els niguiris, que es caracteritzen per ser petites porcions d'arròs compactades i modelades amb forma ovalada sobre les quals es col·loquen peixos o mariscos, que s'han d'agafar amb les mans.
⚠🍣 Com es menja el sushi?
— 3Cat (@som3cat) June 17, 2024
Atenció a l’apunt de l’Elisabet Cortiles (@EliCortiles): “Els niguiris s’han d’agafar amb les mans i no amb els bastonets ⛔🥢, es mulla per la part del peix i es menja d’una sola peça”#TotEsMou3Cat pic.twitter.com/4OORp380w2
Així ho ha explicat aquest mateix dilluns des de la Llotja de Mar de Barcelona, un equip del magazín Tot Es Mou del 3Cat, presentat per l'Helena García Melero. I és que d'aquest indret de la capital catalana sortirà el xef o la xef que millor sap fer sushi. Hi ha vuit candidats i candidates vinguts d'arreu de l'estat que competeixen entre ells.
La periodista Elisabet Cortiles, però, encara ha donat més detalls a l'audiència per desenvolupar-se amb el sushi com un autèntic nipó o nipona: la manera correcta de menjar-lo és mullant en la soja la part del peix, no la de l'arròs. En cas de fer-ho així, el resultat que obtindrem és que se'ns desfarà tota la peça. "Els niguiris s'han d'agafar amb les mans i no amb els bastonets, es mulla per la part del peix i es menja d'una sola peça", han sentenciat des de l'emissora pública.