Si durant l'estiu que fa més calor no et costa dormir ets un privilegiat. És freqüent que en els moments de més calor ens sigui molt difícil descansar correctament, quan és una necessitat fonamental en el nostre dia a dia. Què podem fer per dormir els dies de més calor de l'estiu?
La psiquiatra especialista en trastorns del son Xesca Cañellas reconeix que la regulació tèrmica representa un "factor significatiu" en la regulació del son i apunta que tenim a adormir-nos quan baixa la temperatura. Així, l'especialista veu imprescindible aconseguir que baixi la calor externa, és a dir, que l'habitació sigui menys càlida perquè el cos pugui assolir una temperatura més baixa.
Hi ha una temperatura ideal per dormir? "No hi ha xifres", reconeix Cañellas, que indica que és molt subjectiu segons la persona i el lloc on es visqui. Tot i això, la psiquiatra reconeix que la majoria de les persones dormen millor en ambients freds, amb una temperatura ideal per a dormir al voltant dels 20 graus aproximadament.
Una altra manera d'obtenir un bon ambient per dormir és, detalla, abaixar la temperatura interna. Es pot fer amb dutxes abans d'anar a dormir, no amb aigua freda, sinó tèbia, sopar plats freds i lleugers i estar ben hidratats.
[plantillavirals]
Si et costa dormir amb calor, aquests dos trucs et poden servir
Societat
No hi ha una temperatura ideal per a dormir, però sí alguns consells a seguir per aconseguir un bon ambient nocturn
ARA A PORTADA
-
Societat Els Mossos als desnonaments: 713 dotacions d'antiavalots activades en cinc mesos David Cobo
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
21 de juny de 2022 a
les 20:39
Et pot interessar
-
Societat
Accident múltiple a l'AP-7: cues quilòmetres des de Sant Cugat
-
Societat
Com es va orquestrar el segrest de pel·lícula a l'AP-7 amb falsos policies?
-
Societat
Collboni fa una crida a les grans ciutats a unir-se per l'habitatge assequible
-
Societat
Busquen cinc homes vestits de policies que es van endur un home d'un cotxe a l'AP-7
-
Societat
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer
-
Societat
Barcelona aclareix la pugna per l'alcaldia: les claus de totes les candidatures a l'Ajuntament
