S'acosten dies de dinars i sopars llargs, amb taules plenes de copes i, gairebé sempre, taques de vi a la roba i a les estovalles. Si tenim la sort que ens cau vi blanc, no hi ha problema, però quan la copa està plena de vi negre salten totes les alarmes. I és que és sabut per tothom que el vi negre és ben difícil de treure. Hi ha sis truquets que t'ajudaran a eliminar les taques de vi.
Si has tacat les estovalles, tenim tres opcions senzilles: sal, llet i vi blanc. La primera, posar-hi sal després d'absorvir el vi tant com es pugui amb paper de cuina. La sal xuclarà el vi i, un cop seca i retirada, desapareixerà completament la taca. El segon truc és posar la part d'estovalles tacada en un recipient amb llet bullent: la taca anirà desapareixent poc a poc. Finalment, netejar la taca de vi negre amb vi blanc: no s'ha de fregar la tela, el vi negre es diluirà totsol en el vi blanc.
Si la taca és a la roba, hem d'optar per unes altres fòrmules. La primera és barrejar detergent i vinagre blanc: primer es cobreix la taca amb el vinagre i després es frega amb el detergent i la taca desapareix. Una altra opció és utilitzar aigua oxigenada i detergent líquid: la barreja absorcirà la taca i després només has de posar la peça de roba a la rentadora. La roba blanca accepta també el lleixiu, tot i que aquesta ha de ser l'última opció.
[plantillavirals]
Sis fòrmules senzilles per eliminar les taques de vi negre
La sal, la llet i el vi blanc són bons aliats, tot i que el detergent, combinat amb altres productes, també ajuden a fer-les marxar
ARA A PORTADA
-
Autocrítica a mitges de Mazón en l'aniversari de la dana: «Hi ha coses que haurien d'haver funcionat millor» Marc Orts i Cussó
-
-
La ferida antipolítica de la dana: «L'extrema dreta està canalitzant el malestar» Moisés Pérez Pascual
-
Un any després de la dana: «Hi ha molta por, els carrers tornen a inundar-se quan plou» Neus Climent
-
Sánchez s'escuda en l'aniversari de la dana per no abordar al Congrés el divorci amb Junts Oriol March
Publicat el 19 de desembre de 2021 a les 13:57
Et pot interessar
-
Societat
Nou rumb a la Mina amb els reallotjaments del bloc Venus i un pla 2030 per al barri
-
Societat
La Unió Europea assegura que continuarà donant suport a la reconstrucció al País Valencià un any després de la dana
-
Societat
Els treballadors del metall col·lapsen les entrades de Barcelona el primer dia de vaga
-
Societat
Tallades la C-32 i la B-20 a Cornellà de Llobregat per una manifestació
-
Societat
Mor una nena de 14 anys atropellada per un autobús a Barcelona
-
Societat
Un any de fang i vergonya
