La plataforma que agrupa entitats en defensa del model lingüístic català als centres educatius, Somescola, ha anunciat l'organització d'una "gran mobilització" que pretén convertir-se en "un posicionament de país" el pròxim 18 de desembre a Arc de Triomf, a Barcelona. Així ho ha explicat Jordi Cuixart, president d'Òmnium Cultural i un dels tres ponents que ha explicat el resultat de la sessió plenària de la plataforma celebrada aquest dilluns.
Aquesta és la resposta a l'aval del Tribunal Suprem a la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que imposa un 25% de castellà obligatori a les aules catalanes. Pròximament, però, la plataforma assegura que presentarà més accions en la mateixa línia de denúncia.
Òmnium, una de les entitats que forma part de Somescola, ha demanat continuar "actuant de manera determinada" per defensar "el consens de país que és l'escola catalana". "El model d'escola catalana no només genera un gran consens, sinó que ens mobilitza. No ens dividiran a l'escola per raó de llengua", ha dit Cuixart.
Somescola anuncia mobilització a Barcelona el 18 de desembre per rebutjar el cop judicial a la immersió
La concentració es farà a Arc de Triomf i pretén ser "un posicionament de país", segons Cuixart
- Somescola ha convocat una manifestació a l'Arc de Triomf per defensar el model d'escola catalana -
- Òmnium
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de novembre de 2021 a les 19:10
Et pot interessar
-
Societat
Les principals hipòtesis sobre la causa de l'accident ferroviari a Andalusia
-
Societat
Mor el dissenyador italià Valentino als 93 anys
-
Societat
El govern espanyol decreta tres dies de dol oficial a tot l'Estat per l'accident de tren a Andalusia
-
Societat
Què sabem i què no de l'accident de dos trens a Andalusia
-
Societat
Palamós, el poble on va néixer el futbol català
-
Societat
41 morts, xifra provisional de l'accident de trens a Andalusia
