La primera setmana d'agost començarà amb temps estable. Aquest dilluns, els termòmetres marcaran temperatures un pèl més elevades que aquest cap de setmana, encara que en certes zones del país mantindran un ambient més fresc. Fins a migdia el cel romandrà serè o poc ennuvolat en general. A partir de llavors, creixeran algunes nuvolades al Pirineu i Prepirineu.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), a tot el país farà bon dia durant la jornada de matí de dilluns. És a partir de la tarda on apareixeran els núvols i les precipitacions a la zona nord del territori català. El Pallars Sobirà, l'Urgell i el Ripollès són les tres comarques amb aquesta previsió de precipitacions, que poden anar acompanyades de tempesta.
En general, la sensació de xafogor i l'ambient calorós tornarà a ser present a tot Catalunya. La temperatura màxima serà lleugerament o moderadament més alta tret del terç sud i resta del litoral on serà semblant o lleugerament més baixa. Fins i tot moderadament més baixa al litoral sud.