El nuevo sistema de pasaporte en @AeropuertoBCN no funciona y es inhumano. 1000 personas en un cuarto sin aire acondicionado parados. pic.twitter.com/kTnKaVuoc4
— Natalia Tena (@NatTenaLady) 24 de juny de 2017
Altres passatgers com Marta Muntasell o Anna Bell han adjuntat vídeos i fotografies amb gent esperant "més d'una hora" per passar el control de passaports. Fonts de la policia espanyola han reconegut "certa congestió" a última hora de divendres 23 de juny i en determinades hores d'ahir dissabte 24, però han precisat que hi havia 8 agents –el 100% de les casetes- treballant en la comprovació dels passaports. "El problema és ja de saturació i falta de capacitat de l'aeroport", han assenyalat des de la policia estatal.
#Barcelona #Aeroport #T2 @rac1 @tv3cat @324cat pic.twitter.com/UNQrDy5p4F
— Marta Muntasell (@MaMuntasell) 24 de juny de 2017
Paral·lelament, des de la policia espanyola també s'ha recriminat una "certa mancança" en la gestió de les cues per part d'Aena a la T2 de l'Aeroport del Prat, que concentra els vols low cost. "Ens arriben els passatgers de deu vols de cop i no hi ha ningú per ordenar-los. Ni per ajudar a formar les cues d'espera ja que tothom queda amuntegat", han continuat des del CNP, que han reiterat que tot i comptar amb tots els efectius disponibles (8 agents aquest cap de setmana i el 100% de les guixetes) hi ha una "saturació de la infraestructura" per l'elevat nombre de vols que rep i la nova normativa antiterrorista, que obliga tots els passatgers a mostrar el passaport en entrar i sortir de l'espai Schengen. "A l'estiu la situació serà igual o pitjor", han pronosticat des de la policia espanyola.
Després de la crisi pel pont de l'1 de maig i de l'intercanvi de retrets entre el Govern i Estat, el delegat del govern espanyol, Enric Millo, va anunciar que es destinarien 144 agents més de la policia espanyola a l'Aeroport del Prat i s'instal·larien 50 nous aparells electrònics verificadors dels passaports. Aquest juny ja s'han incorporat 86 agents i la previsió és que els restants 44 se sumin "a principis de juliol", així com una vintena més durant l'estiu com a reforç puntual. També s'han adquirit ja 20 nous verificadors de passaports dels 50 que s'havien compromès.
Caos total a l'aeroport de Barcelona T2 #barcelona #aeroport #queues #caos #espanyafuncionaaixi pic.twitter.com/wEsDl8THB4
— Marta Muntasell (@MaMuntasell) 24 de juny de 2017