El nou model de vehicle de la marca SEAT busca nom i, d'entre els nou finalistes, hi ha tres toponims catalans. Són Abrera, Aran i Tarraco, que juntament amb Alborán, Aranda, Àvila, Donosti, Tarifa i Teide podrien convertir-se en el nou nom de la marca.
Les nou propostes semifinalistes han superat tres rondes diferents definides per SEAT en què han participat experts de la companyia, així com una agència externa de naming i una de propietat industrial i intel·lectual:
1. Valors de marca i de producte. En primer lloc, s'ha realitzat una selecció dels noms que encaixaven amb els valors de la marca i del nou SUV de grans dimensions, el tercer de SEAT després de l'Ateca i l'Arona.
2. Criteris lingüístics. A continuació, s'ha aplicat un rigorós control lingüístic en què s'ha valorat la facilitat de pronunciació dels noms candidats en diferents idiomes i les connotacions positives que generen. En aquesta anàlisi han participat experts d'una agència de naming.
3. Criteris legals. Finalment, s'ha verificat la validesa legal a escala internacional dels candidats per evitar, per exemple, que els noms estiguessin registrats per altres marques en qualsevol dels països en els quals opera SEAT. Un expert en propietat industrial i intel·lectual ha col·laborat en aquesta última fase.
A partir d'ara, SEAT organitzarà diferents focus groups en els seus principals mercats i realitzarà tests en diferents països en els quals comercialitza els seus vehicles per triar, almenys, a tres finalistes d'entre els nou precandidats.
Davant la gran acollida que ha tingut aquest projecte, el president de SEAT, Luca de Meo, ha explicat que "els números parlen per si sols. Estem molt satisfets dels resultats d'aquesta iniciativa, que ha aconseguit mobilitzar més de 130.000 persones de 106 països i tornar a connectar a la marca amb la societat espanyola i amb els seus incondicionals a escala internacional, i volem agrair-los a tots ells la seva participació. Cada vegada queda menys per conèixer el nom del nou SUV de SEAT ".
La marca presentarà el 12 de setembre en roda de premsa al Saló de Frankfurt els noms dels finalistes. Des d'aquest dia i fins al 25 setembre, totes aquelles persones que vulguin votar el seu candidat podran fer-ho mitjançant seat.es/buscanombre i seat.com/seekingname i el nom que reuneixi més vots serà el guanyador. SEAT descobrirà el nom del nou SUV abans del 15 d'octubre.
D'aquesta manera, per primera vegada en la història de la marca el nom d'un dels seus models serà elegit per votació popular. El tercer SUV de SEAT mantindrà la tradició, iniciada el 1982 amb el Ronda, de nomenar als seus models amb llocs de la toponímia espanyola, i que ha continuat fins avui amb l'Arona, presentat el passat 26 de juny a Barcelona.
Tres topònims catalans opten a donar nom al nou cotxe de SEAT
Societat
Abrera, Aran i Tarraco podrien convertir-se en el nom del nou vehicle de la marca
ARA A PORTADA
-
-
Política Turull celebra que el Suprem hagi quedat «desautoritzat» amb l'aval del TC a l'amnistia Oriol March
-
Societat Tres ferits en esfondrar-se el fals sostre de l'estació de Rodalies de Fabra i Puig a Barcelona Pau Espí Solé
-
Societat La Sagrada Família es fa un embolic amb el futur dels edificis afectats per l'escalinata de la Glòria David Cobo
-
Societat Collboni tira endavant amb Junts i ERC la pujada (progressiva) de la taxa turística als creueristes de pas David Cobo
Publicat el
28 de juliol de 2017 a
les 14:08
Et pot interessar
-
Societat
Un nou estudi desmenteix part de l'informe PISA: l'alumnat privilegiat no empitjora més que la resta
-
Societat
El jutge deixa a un pas de judici el CEO de Glovo per un delicte contra els drets dels treballadors
-
Societat
Oques Grasses posa a la venda «les últimes entrades» per al seu comiat a l’Estadi Olímpic
-
Societat
Els Mossos defensen la infiltració en una assemblea docent i es neguen a demanar perdó
-
Societat
Ayuso topa amb el rebuig ciutadà al The District en la inauguració a Madrid
-
Societat
Alterat el servei de bus de Barcelona per la vaga dels treballadors de TMB
