Els Mossos d'Esquadra han alliberat un home de 72 anys a Tortosa que estava retingut al seu domicili en una situació deplorable i obligat a practicar la mendicitat per part de la seva família. Els fets es van descobrir fa dues setmanes, quan uns veïns van alertar de la situació a la policia.
El 27 de juliol, diverses dotacions dels Mossos i Bombers van accedir a l'habitatge, ubicat al número 15 del carrer Mercaders, i hi van trobar l'home tancat en una habitació en condicions insalubres i de malnutrició. L'ancià va ser alliberat i ara es recupera en un centre sociosanitari. Els Mossos van detenir una filla i un nét de la víctima per un delicte de maltractament. Han quedat en llibertat amb càrrecs.
Segons han explicat fonts policials, l'home el lligaven i el colpejaven habitualment, i només el deixaven sortir de casa per practicar la mendicitat. Els familiars aprofitaven l'aspecte descuidat de l'ancià que, a més, pateix problemes de mobilitat, per recollir almoines als carrers del nucli antic de la capital del Baix Ebre.
Un avi, forçat a mendicar per la seva pròpia família
Societat
L'home, de 72 anys, vivia tancat en una habitació i en condicions d'insalubritat i malnutrició
ARA A PORTADA
-
-
Societat Tot el que no et pots perdre a Barcelona per la Mercè 2026: concerts, portes obertes i horaris Redacció
-
Política Illa s'aferra a un «nou pacte de país» per girar full de PISA i rellançar l'educació Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Repensar el model i destituir Niubó: l'oposició no compra les explicacions d'Illa sobre PISA Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Societat Un nou estudi desmenteix part de l'informe PISA: l'alumnat privilegiat no empitjora més que la resta Gerard Mira
Publicat el
09 d’agost de 2013 a
les 13:37
Et pot interessar
-
Societat
Un miler de persones es concentren a Barcelona contra el desnonament de Maricarmen
-
Societat
Investiguen un tiroteig amb un ferit al barri de la Mina
-
Societat
La terapeuta de Jonathan Andic nega haver triat el camí on va morir el fundador de Mango
-
Societat
Qui investigarà El Corte Inglés?
-
Societat
L'excepció de la taxa turística: Barcelona vol rebaixar l'impost als que s'allotgen als «hostels»
-
Societat
El nou contracte de serveis socials amb el món local puja a 2.318 milions d'euros, amb 1.000 nous professionals
