Els Mossos d'Esquadra han alliberat un home de 72 anys a Tortosa que estava retingut al seu domicili en una situació deplorable i obligat a practicar la mendicitat per part de la seva família. Els fets es van descobrir fa dues setmanes, quan uns veïns van alertar de la situació a la policia.
El 27 de juliol, diverses dotacions dels Mossos i Bombers van accedir a l'habitatge, ubicat al número 15 del carrer Mercaders, i hi van trobar l'home tancat en una habitació en condicions insalubres i de malnutrició. L'ancià va ser alliberat i ara es recupera en un centre sociosanitari. Els Mossos van detenir una filla i un nét de la víctima per un delicte de maltractament. Han quedat en llibertat amb càrrecs.
Segons han explicat fonts policials, l'home el lligaven i el colpejaven habitualment, i només el deixaven sortir de casa per practicar la mendicitat. Els familiars aprofitaven l'aspecte descuidat de l'ancià que, a més, pateix problemes de mobilitat, per recollir almoines als carrers del nucli antic de la capital del Baix Ebre.
Un avi, forçat a mendicar per la seva pròpia família
L'home, de 72 anys, vivia tancat en una habitació i en condicions d'insalubritat i malnutrició
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’agost de 2013 a les 13:37
Et pot interessar
-
Societat 27 denúncies després, l'empresa de crestes argentines Tio Bigotes retola en català
-
Societat Un camió d’escombraries queda atrapat en un forat de la via Laietana
-
Societat «Si vius una situació difícil, atura't i truca»: Barcelona col·loca cartells al metro després de 31 suïcidis en cinc anys
-
Societat La pugna veïnal per evitar el nou museu Thyssen a Barcelona es formalitza
-
Societat Nova llei antitabac: prohibit fumar als menors i en nous espais
-
Societat Troben l'urna funerària de Joan de Sagarra i Devesa al mercat dels Encants