El govern navarrès ha notificat 700 casos positius de Covid-19 de joves que havien anat a Salou i altres punts turístics fa pocs dies. El Departament de Salut de Navarra ha organitzat aquest cap de setmana un cribratge entre persones que han passat per zones d'estiueig i del total de proves diagnòstiques la meitat han donat positiu, per ara.
Es tracta d'estudiants d'entre 17 i 25 anys que recentment van viatjar a la capital de la Costa Daurada en la línia dels viatges realitzats en localitats de la Costa Brava o a les Illes Balears i les Illes Canàries.
El Servei Navarrès de Salut (Osasunbidea) ha fet més d'un miler de proves i segons Santos Indurain, la consellera de Salut, l'índex de positius està sent deu cops més alt que l'habitual. En aquesta comunitat, han augmentat els casos un 450% i la incidència s'està fent notar especialment entre els joves de 17 i 18 anys. La majoria dels casos són de la variant Delta.
De la mateixa manera que Catalunya, les autoritats navarreses ja estan plantejant noves mesures de restricció. Per ara, s'ha avançat a la una de la matinada el tancament de les discoteques, entre el 7 de juliol i el dia 20, com a mínim. D'altra banda, s'han suspès les festivitats patronals de Pamplona, els coneguts San Fermín.
Un brot de 700 contagiats podria tenir el seu origen a Salou
Es tracta d'estudiants d'entre 17 i 25 anys que van fer viatges a la localitat turística del Tarragonès
ARA A PORTADA
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
Què està passant al PP català? Decapitació a Tarragona i malestar al territori Pep Martí i Vallverdú
-
-
Publicat el 05 de juliol de 2021 a les 19:59
Et pot interessar
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona
-
Societat La curiositat que fa única la llengua de signes en català
-
Societat Un equip català desenvolupa el primer biomarcador en sang capaç d’anticipar la progressió de l'Alzheimer