Un centenar de persones s'han concentrat aquest dilluns al vespre a la plaça de la Paeria de Lleida contra la decisió de la Junta Electoral Central (JEC) de retirar l'escó al secretari tercer de la Mesa i diputat de la CUP, Pau Juvillà. El TSJC va condemnar Juvillà per desobediència a 6 mesos d'inhabilitació per no despenjar uns llaços grocs del seu despatx municipal la primavera del 2019.
La CUP, que ha convocat l'acte, ha cridat a desobeir la "justícia injusta". Juvillà, que ha assistit a l'acte, ha agraït el suport rebut i insisteix que el seu cas "no és aïllat" sinó forma part d'una "causa general contra l'independentisme". Durant la concentració s'han sentit crits d'independència i contra la justícia espanyola.
El diputat cupaire ha assegurat que confia en la justícia "com a concepte", però "no en la justícia espanyola". "Teníem clar que allò just era l'absolució perquè no tenia sentit que un símbol de denúncia com els llaços grocs fos causa d'inhabilitació i a més en una campanya electoral que ni tan sols ens presentàvem", ha recordat. És per això que Juvillà considera que la condemna és "injusta" però "previsible" perquè l'estat espanyol "arriba amb la justícia allà on no pot arribar amb la democràcia", ha dit.
A més del suport ciutadà, Juvillà ha agraït també el suport polític i ha reivindicat la sobirania del Parlament. La Mesa ha acordat que el ple voti demà dimarts si el Parlament presenta un recurs contenciós administratiu al Tribunal Suprem acompanyat de mesures cautelars en contra de la decisió de retirar l'escó a Juvillà. La votació tirarà endavant perquè té el suport garantit d'ERC, JxCat, la CUP i els comuns.
Un centenar de persones protesta a Lleida contra la retirada de l'escó a Pau Juvillà
Societat
El diputat de la CUP agraeix el suport i insisteix que el seu cas és part d'una "causa general contra l'independentisme"
ARA A PORTADA
-
Política El pes electoral de les desgràcies: l’accident d’Urda passarà factura el 29-N? Toni Rodon | Irene Rodríguez
-
Política El govern espanyol aprovarà un decret amb ajudes pels afectats per l'accident de Toledo Neus Climent / Agències
-
Societat El PP es personarà com a acusació en la causa per l’accident ferroviari d’Urda Pau Espí Solé
-
-
Publicat el
24 de gener de 2022 a
les 20:10
Et pot interessar
-
Societat Una baralla a Igualada acaba amb una persona hospitalitzada per una ferida d'arma blanca
-
Societat
«La gent que consumeix drogues no vol morir, també vol cuidar la seva salut»
-
Societat
Els Mossos investiguen l'agressió d'un conductor de VTC a un taxista a l'aeroport del Prat
-
Societat
La jutgessa de l'accident ferroviari d'Urda reclama més operaris i accelerar la recerca
-
Societat
Presó provisional per al presumpte «ideòleg» dels aldarulls de Blocus a Barcelona
-
Societat
«Lamine Yamal ha d'amagar les arrels per ser venerat»: com tracta la societat els ídols racialitzats?
