El jutjat d'instrucció 2 de Badalona ha obert una investigació per la mort d'un home aquest cap de setmana després de la descàrrega d'una pistola Taser per part d'un agent dels Mossos d'Esquadra. La magistrada va obrir diligències diumenge un cop es va confirmar la mort del jove, i va sol·licitar informes al cos policial a l'espera de l'informe complert de l'autòpsia. Fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) expliquen que a hores d'ara no hi ha cap investigat en la causa.
Elfs fets van passar el 26 de novembre, quan els Mossos van rebre l'avís d'una família perquè suposadament el seu fill els amenaçava amb ganivets. L'home també hauria bloquejat les portes d'entrada i els agents van entrar per l'habitatge d'un veí. Els mossos van decidir immobilitzar l'individu amb la Taser "pel bé de la família i de tots els agents". El director dels Mossos, Pere Ferrer, ha dit aquest matí que es van complir els protocols.
Fonts d'Interior expliquen a NacióDigital que es va avisar l'home que s'utilitzaria l'arma però l'agressor va persistir en la seva conducta. Detallen també que la víctima va ser traslladat a l'hospital en condició estable però va morir dos dies després. El cas està pendent d'un informe d'autòpsia. Fonts policials també indiquen que els agents del cos van haver d'utilitzar la pistola davant l'estat d'alteració de l'home i asseguren que es van seguir els protocols establerts.
Avui dia, les pistoles Taser només estan permeses a Catalunya en casos de reduccions complexes, en què hi hagi risc per als agents i pels mateixos afectats, i porten, a més, incorporats uns sistemes de gravació. La CUP ha reclamat aquest dijous que es deixin d'utilitzar aquest tipus d'armes i reclamen una investigació interna al cos.
[plantillasuccessos]
Un jutjat de Badalona investiga la mort d'un home després de la descàrrega d'una pistola Taser
La jutge demana documentació als Mossos, que mantenen que van seguir els protocols establerts
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de desembre de 2021 a les 13:45
Actualitzat el 02 de desembre de 2021 a les 13:59
Et pot interessar
-
Societat El cognom en perill d'extinció: el tenen 64 persones i només està viu a la demarcació de Barcelona
-
Societat El temps del cap de setmana del 7 i 8 de juny: cel assolellat i temperatures estiuenques
-
Societat Evacuats els 70 passatgers d'un tren avariat dins d'un túnel a Sitges
-
Societat Dos camions accidentats compliquen la circulació a l'AP-7 en l'operació sortida del pont
-
Societat Les entitats ecologistes es reactiven davant d'una possible proposta d'ampliació de l'aeroport del Prat
-
Societat Arrenquen un cartell de l'ascensor d’un bloc de Sants que reclamava rebre la informació en català