El jutjat d'instrucció 2 de Badalona ha obert una investigació per la mort d'un home aquest cap de setmana després de la descàrrega d'una pistola Taser per part d'un agent dels Mossos d'Esquadra. La magistrada va obrir diligències diumenge un cop es va confirmar la mort del jove, i va sol·licitar informes al cos policial a l'espera de l'informe complert de l'autòpsia. Fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) expliquen que a hores d'ara no hi ha cap investigat en la causa.
Elfs fets van passar el 26 de novembre, quan els Mossos van rebre l'avís d'una família perquè suposadament el seu fill els amenaçava amb ganivets. L'home també hauria bloquejat les portes d'entrada i els agents van entrar per l'habitatge d'un veí. Els mossos van decidir immobilitzar l'individu amb la Taser "pel bé de la família i de tots els agents". El director dels Mossos, Pere Ferrer, ha dit aquest matí que es van complir els protocols.
Fonts d'Interior expliquen a NacióDigital que es va avisar l'home que s'utilitzaria l'arma però l'agressor va persistir en la seva conducta. Detallen també que la víctima va ser traslladat a l'hospital en condició estable però va morir dos dies després. El cas està pendent d'un informe d'autòpsia. Fonts policials també indiquen que els agents del cos van haver d'utilitzar la pistola davant l'estat d'alteració de l'home i asseguren que es van seguir els protocols establerts.
Avui dia, les pistoles Taser només estan permeses a Catalunya en casos de reduccions complexes, en què hi hagi risc per als agents i pels mateixos afectats, i porten, a més, incorporats uns sistemes de gravació. La CUP ha reclamat aquest dijous que es deixin d'utilitzar aquest tipus d'armes i reclamen una investigació interna al cos.
[plantillasuccessos]
Un jutjat de Badalona investiga la mort d'un home després de la descàrrega d'una pistola Taser
Societat
La jutge demana documentació als Mossos, que mantenen que van seguir els protocols establerts
ARA A PORTADA
-
Política Sánchez no fa autocrítica amb Ceuta: nega avisos previs i tanca files «de moment» amb el Marroc Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo insinua que el Marroc té informació sensible sobre Sánchez i li exigeix la dimissió Bernat Surroca Albet
-
-
Política Dos nous informes policials assenyalen un avís d'entrada «massiva» i de risc «extrem» a Ceuta Marc Orts i Cussó
-
Política El desgavell policial pel paper del Marroc a Ceuta enverina la compareixença de Sánchez Bernat Surroca Albet
Publicat el
02 de desembre de 2021 a
les 13:45
Actualitzat el
02 de desembre de 2021 a les
13:59
Et pot interessar
-
Societat
La ronda Litoral, tallada per un accident: més de 10 quilòmetres d'aturades
-
Societat
Cues quilomètriques a l'AP-7 per l'incendi d'un vehicle a Cerdanyola del Vallès
-
Societat
La crisi de Ceuta mobilitza milers de persones en manifestacions de signe contrari
-
Societat
La Meva Salut permetrà als familiars gestionar els perfils de les persones grans
-
Societat
Assemblea del Desert
-
Societat
Què sabem i què no del nadó mort en un edifici de la Mina
