Un intern del centre penitenciari Puig de les Basses de Figueres ha mort aquest diumenge en un incendi que s'ha originat a la presó. Dos presos més han resultat ferits per inhalació de fum, així com dos funcionaris del centre, tot i que no es tem per la seva vida. Se'ls ha traslladat a l'Hospital de Palamós i al de Figueres, respectivament.
Segons ha avançat El Gerió Digital i han confirmat a l'Agència Catalana de Notícies fonts del Departament de Justícia, el foc ha començat a dues cel·les de la zona de règim tancat d'homes cap a les 14.45 hores. La víctima mortal compartia cel·la amb un altre pres i, segons les citades fonts, hauria estat l'autor del foc.
Els professionals de vigilància de la presó han intervingut per sufocar l'incendi i rescatar els presos, però un d'ells ha acabat morint. El pres que ha mort complia condemna de 13 anys i 22 mesos per robatoris amb violència, pena que hagués liquidat el 7 de novembre de 2024. Pel que fa als altres dos interns ferits, un compleix una condemna per robatori amb violència de 16 anys i 6 mesos. L'altre ha estat condemnat a 12 anys, 15 mesos i un dia per delictes de robatoris amb violència i intimidació. La comitiva judicial s'ha desplaçat fins al centre per l’aixecament del cadàver i iniciar diligències judicials pertinents.
El sindicat UGT ha atribuït l'incident al que considera "lamentables polítiques regimentals" del Departament de Justícia i ha exigit "canvis profunds" a la consellera, Lourdes Ciuró.
Un mort i quatre ferits en un incendi provocat per un pres a Puig de les Basses
Societat
El difunt és un pres i la resta d'afectats són dos interns i dos funcionaris
ARA A PORTADA
-
-
Política Turull celebra que el Suprem hagi quedat «desautoritzat» amb l'aval del TC a l'amnistia Oriol March
-
-
Societat Tres ferits en esfondrar-se el fals sostre de l'estació de Rodalies de Fabra i Puig a Barcelona Pau Espí Solé
-
Societat La Sagrada Família es fa un embolic amb el futur dels edificis afectats per l'escalinata de la Glòria David Cobo
Publicat el
27 de juny de 2021 a
les 17:36
Et pot interessar
-
Societat
Un nou estudi desmenteix part de l'informe PISA: l'alumnat privilegiat no empitjora més que la resta
-
Societat
El jutge deixa a un pas de judici el CEO de Glovo per un delicte contra els drets dels treballadors
-
Societat
Oques Grasses posa a la venda «les últimes entrades» per al seu comiat a l’Estadi Olímpic
-
Societat
Els Mossos defensen la infiltració en una assemblea docent i es neguen a demanar perdó
-
Societat
Ayuso topa amb el rebuig ciutadà al The District en la inauguració a Madrid
-
Societat
Collboni tira endavant amb Junts i ERC la pujada (progressiva) de la taxa turística als creueristes de pas
