La cadena pública francesa France 3 ha fet públiques diverses imatges inèdites sobre l'alliberació dels Aliats a Perpinyà, a la Catalunya Nord, de les urpes de l'ocupació nazi. Les gravacions són de dos dies concrets, el 19 i el 20 d'agost de 1944, celebrant-se ara 75 anys d'aquella gesta.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=78b1RN8Xtjs[/youtube]
Alain Sabater, un dels periodistes de la televisió pública de França, ha realitzat la troballa d'aquestes imatges en exclusiva, gravades pel seu pare i guardades en unes golfes. Entre diverses escenes, les imatges ensenyen l'incendi a l'església de les Carmes, lloc del dipòsit de municions sabotejat pels soldats de la Wermacht quan fugien de l'arribada dels aliats.
Més de 20 minuts d'escenes dels efectes i els estralls de la Segona Guerra Mundial a la Catalunya Nord, un dels punts més allunyats de la contesa bèl·lica al sector europeu en l'alliberament de França. Els Aliats havien desembarcat dos mesos abans a Normandia, el 6 de juny de 1944, per alliberar el país.
VÃDEO France 3 emet imatges inèdites de l'alliberació de Perpinyà de l'ocupació nazi
La cadena pública francesa ha mostrat escenes dels dies 19 i 20 d'agost de 1944
ARA A PORTADA
Publicat el
16 d’agost de 2019 a
les 17:07
Et pot interessar
-
Societat
Rodalies tornarà a ser de pagament a partir del dissabte 9 de maig
-
Societat
Barcelona es queda sense llum per una avaria tècnica que ha afectat milers d’usuaris
-
Societat
L'Audiència de Barcelona reobre el cas de l'incendi a la mesquita de Piera
-
Societat
Mor un motorista en un accident a l’AP-7 a la Granada
-
Societat
La Generalitat ha obert 529 expedients sancionadors des de l'aplicació de la llei de limitació dels lloguers
-
Societat
Una jutgessa tomba la demanda contra l'Ajuntament de Martorell per no empadronar veïns
