Veïns del Raval de Barcelona han exposat a la síndica de Greuges de la ciutat, Maria Assumpció Vilà, un increment de la degradació del carrer d'en Robador i dels voltants. Segons ells, torna a haver-hi toxicòmans que consumeixen droga a la via pública i tiren les xeringues al carrer. En un comunicat aquest dijous, la síndica ha informat que l'Associació de Veïns Illa Robador han presentat una queixa.
Segons l'associació, el consum de drogues a la via pública per via parenteral no era visible des de feia anys i la reaparició l'han atribuït a la reducció de l'horari de la sala de venipunció Baluard, situada en el mateix districte de Ciutat Vella. També s'han queixat de la presència de prostitutes, de pisos en els quals s'exerceix la prostitució i es trafica, baralles, sorolls nocturns, brutícia i que s'utilitza la zona de jocs infantils per a actes incívics i com a urinaris.
Els veïns també han criticat la falta de resposta municipal i d'informació als problemes plantejats i una actuació policial poc eficaç, perquè, segons ells, la presència d'agents durant la nit és escassa i a vegades la Guàrdia Urbana no respon als requeriments veïnals. La Síndica aquest dijous ha presentat una petició d'informació sobre el cas a l'Ajuntament de Barcelona, i una vegada hagi estudiat el cas elaborarà una única resolució amb diferents propostes i recomanacions.
La reacció municipal i de les prostitutes a les queixes
A principis d'agost, i després de la queixa veïnal i que CiU critiqués la "degradació" de la zona, el govern Colau de BComú i el PSC va anunciar que a partir del 15 d'agost la narcosala Baluard ampliaria el seu horari a primera hora del matí. El govern també va reivindicar que s'ha reforçat la neteja i que es manté la presència policial permanent. Per part de les prostitutes, que s'han queixat d'una onada d'amenaces i assetjament, han lamentat que se les estigmatitza.
Veïns del Raval es queixen a la síndica de Barcelona de l'augment de droga
L'Associació Illa Robador també protesta per la prostitució i les baralles | La defensora barcelonina, Maria Assumpció Vilà, demana informació a l'Ajuntament
ARA A PORTADA
Publicat el 25 d’agost de 2016 a les 18:36
Et pot interessar
-
Societat
El temps del cap de setmana del 22 i 23 de novembre: alerta de perill alt per vent a 12 comarques
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 22 i 23 de novembre
-
Societat
Alerta de perill alt per vent de més de 90 km/h a 12 comarques
-
Societat
Mor una nena de sis anys després d'una intervenció en una clínica dental d'Alzira
-
Societat
Primera nevada de la temporada a Catalunya: les millors imatges
-
Societat
Mor un home després de caure al mar amb el cotxe mentre desembarcava al port de Ciutadella
