"Catalunya no rendeix homenatge a la monarquia. Ni va ser ni serà mai el nostre rei perquè defensem i defensarem els valors republicans". Així s'ha referit la portaveu dels comuns, Elisenda Alamany, a Felip VI. Catalunya en Comú Podem porta aquest dijous a votació del ple la reprovació del monarca pel seu discurs del 3 d'octubre de l'any passat.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pNkDhVEfFsc[/youtube]
Alamany ha fet aquest discurs en el marc del debat per a la creació d'estudi d'una comissió sobre els drets civils i polítics. La portaveu dels comuns ha denunciat que el rei, amb el discurs del 3-O, "va avalar la violència policial" que va causar més d'un miler de ferits l'1-O i que, per tant, ell mateix "es va inhabilitar per garantir" els drets polítics i civils de Catalunya.
"La monarquia és una institució opaca, caduca, que no representa ningú perquè ningú l'ha votat", ha subratllat. Els comuns porten a votació la reprovació del rei després que en el debat de política general votessin en contra de la proposta presentada en aquest sentit per JxCat i la CUP perquè també incloïa la voluntat de "culminar" la independència de Catalunya. Aquesta proposta, van argumentar, es contradeia amb la petició del referèndum acordat al govern espanyol que van aprovar independentistes i comuns.
VÍDEO Elisenda Alamany: «Felip VI ni va ser ni serà mai el nostre rei»
Societat
La portaveu dels comuns assegura que Catalunya "no rendeix homenatge" a la monarquia el mateix dia que el seu grup porta a ple la seva reprovació
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
11 d’octubre de 2018 a
les 10:49
Actualitzat el
11 d’octubre de 2018 a les
11:01
Et pot interessar
-
Societat
Cinc sancions al dia: així castiga l'Ajuntament de Barcelona les trampes dels negocis de Ciutat Vella
-
Societat
El flexo de la Via Laietana
-
Societat Crit d'alerta de la Universitat Catalana d'Estiu per «incerteses» en el finançament
-
Societat
Detenen el «presumpte sicari» de l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
