La coneguda aplicació de compravenda d'articles de segona mà, Wallapop, s'ha venut aquest divendres per 600 milions d'euros després de mesos de negociacions econòmiques pel seu valor de mercat entre els accionistes majors de l'empresa. Finalment, ha sigut adquirida per la sud-coreana Naver, propietari del principal cercador sud-coreà i de l'aplicació de missatgeria Line.
Una estratègia tecnològica d'ampliació
Naver és un gegant tecnològic als països del sud-est asiàtic i un dels principals accionistes de la plataforma Wallapop, una empresa emergent creada a Catalunya, que des de feia uns anys estava disminuint els ingressos.
Aquesta adquisició s'emmarca en la seva estratègia internacional d'expansió, ja que ara controla el Japó i Corea del Sud, però Wallapop és una aplicació molt utilitzada en països europeus.
Fins ara, l'empresa sud-coreana posseïa un 22% de les accions de Wallapop, la qual cosa li convertia en un dels seus accionistes més rellevants. Ara ha aconseguit el 100%, tancant l'oferta en els 600 milions d'euros, que representa una rebaixa del 25,5%, és a dir, de 206 milions respecte a l'última valoració coneguda de Wallapop, que el febrer de 2024 es va situar en 806 milions després d'una reeixida ronda de finançament.