Una vintena de xarxes de solidaritat nascudes arran de la crisi del coronavirus a Barcelona han publicat un comunicat en què reclamen a l'Ajuntament més recursos per a les famílies vulnerables i consideren "insuficient" l'atenció prestada pels serveis socials municipals. "Les administracions públiques no han pres mesures efectives per pal·liar l’impacte psicosocial i econòmic d’aquesta crisi", asseguren. Un dels recursos habilitats per aquests col·lectius és la xarxa d'aliments, que segons afirmen, ja arriba a 5.000 persones.
"Considerem insuficients i gairebé ridículs els punts que s’han habilitat per repartir àpats diaris a la ciutat de Barcelona i a ciutats veïnes de la perifèria com l’Hospitalet de Llobregat, Badalona o Santa Coloma de Gramenet", diuen, a més de denunciar que la declaració d'estat d'alarma posa més èmfasi en la "centralització i la militarització" que en l'àmbit social.
En aquest sentit, els col·lectius firmants del manifest retreuen als serveis socials les llistes d'espera generades i expliquen que des de l'Ajuntament se'ls deriven famílies que les xarxes difícilment poden atendre.
A més, recorden que en alguns casos la Guàrdia Urbana ha multat membres de les xarxes mentre estaven fent tasques socials.
Al manifest, les xarxes reclamen que s'acabi la "persecució" policial i s'acomiadi del cos els agents que "abusin" del seu poder. També l'obertura de més bancs d’aliments amb productes de primera necessitat i més ajudes econòmiques per a les famílies empobrides. A més, posen sobre la taula la suspensió del pagament dels lloguers i dels subministraments, així com la regularització de les persones sense papers.
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201036[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Xarxes veïnals de Barcelona consideren «insuficient» l'atenció dels serveis socials
Una vintena de col·lectius de suport mutu demana a l'Ajuntament que ajudi amb més recursos a les famílies vulnerables

- Un jove llegint des del seu balcó a Girona. -
- ACN
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 24 d’abril de 2020 a les 09:29
Et pot interessar
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó
-
Societat Tallada la ronda del Mig per una persona enfilada als panells informatius