El Consell d'Adolescents de Solsona estudia organitzar cinema la fresca i un torneig esportiu

Els representants de l'alumnat de 1r a 4t dESO de la ciutat també prenen part en el pressupost participatiu

Reunió a l'Oficina Jove del Solsonès
Reunió a l'Oficina Jove del Solsonès
Redacció
23 de gener de 2025, 17:57

Durant aquest curs, el Consell d'Adolescents de Solsona madurarà algunes d'aquestes tres propostes: l'organització de cinema a la fresca i un torneig esportiu i la petició de millora d'espais públics. Ho ha consensuat aquesta setmana en la reunió mensual que ha dut a terme a l'Oficina Jove del Solsonès. 

Els representants de l'alumnat de 1r a 4t dESO dels dos centres de secundària de Solsona han posat en comú el valor que cada grup classe havia donat a les propostes seleccionades en la sessió anterior. Per al conjunt d'accions disposen d'una partida de 3.000 euros del pressupost municipal de Joventut. 

El Consell d'Adolescents, al qual participen una quinzena de joves a cada sessió, també ha pres part en el pressupost participatiu 2024-2025 de l'Ajuntament amb propostes concretes canalitzades a través de l'Oficina Jove. Igualment, se l'ha convidat a assistir al taller obert a tothom que es durà a terme dimarts vinent al vespre a l'ajuntament per seleccionar les accions finalistes que passaran a la votació final.

Durant el procés de recollida de propostes, els joves van presentar diverses peticions, entre les quals hi ha la incorporació de millores a l'skateparc i el parc de l'Hort del Bisbe, la instal·lació d'un punt exterior de càrrega de mòbils i dispositius electrònics i el reforç de l'enllumenat públic de la pujada del Seminari. 

Així mateix, per a l'Oficina Jove, "dinamitzar aquest espai de participació ciutadana també permet detectar i treballar necessitats que van més enllà del propi òrgan, ja que també orienten les accions públiques que es coordinen des de l'oficina".