Reunió anual de seguretat del Carnaval de Solsona

Revisen els protocols responsables municipals, de l'Associació de Festes, cossos de seguretat i serveis sanitaris.

Un moment de la reunió
Un moment de la reunió
Redacció
03 de febrer de 2025, 16:23
Actualitzat: 07 de febrer, 18:02h

Aquest matí s’ha dut a terme a l’ajuntament de Solsona la reunió anual de  seguretat  del  Carnaval. Hi han participat responsables municipals, encapçalats per l’alcaldessa, Judit Gisbert, de l’Associació de Festes del Carnaval de Solsona, representants de tots els cossos de seguretat de la ciutat, el Sistema d’Emergències Mèdiques i altres serveis sanitaris.

En aquesta reunió s’ha repassat cadascun dels actes del programa, des del divendres 21 de febrer, així com el protocol d’actuació per a emergències del  Carnaval, anualment actualitzat; el pla específic d’actuació per als actes de la  penjada del ruc i la despenjada, també actualitzat cada any pel consistori, i el pla d’autoprotecció de la sala polivalent, redactat per l’Associació de Festes del Carnaval de Solsona i aprovat per l’Ajuntament.

El protocol d’actuació per a emergències del Carnaval, inclòs dins el Pla de protecció civil de Solsona, preveu, per exemple, on se situaran les ambulàncies als actes en els quals siguin necessàries. Aquest document inclou actuacions generals, procediments d’actuació, sistemes d’avís a la població i mesures de protecció. 

El pla d’autoprotecció per a dos dels actes multitudinaris dins el nucli antic, la penjada i la despenjada del ruc, d’altra banda, recull la gestió de qualsevol  emergència i estableix, a tall d’exemple, que des de dos balcons propers a la torre de les Hores es controlaran possibles incidències per activar el pla en cas que sigui necessari i l’organització avisi entre el públic amb bengales per aturar l’activitat. Igualment, estableix que l’accés  del  transport  sanitari serà pel carrer de la Regata i se situarà a la part superior de la plaça de Sant Joan, mentre que el camió de bombers ha d’entrar pel carrer de Sant Pau.

 

Arxivat a