26
de febrer
de
2016, 08:05
Actualitzat:
02
de març,
20:40h
L'Ajuntament d'Olot busca una nau on restaurar els vagons C-8 i C-11 de l'antic Tren d'Olot. Segons explica el regidor d'Urbanisme, Jordi Alcalde, es tracta de llogar un local suficientment gran perquè hi càpiguen els dos cotxes. A més, també hi ha de cabre l'Agrupació de Pessebristes de la Ciutat, que deixarà les instal·lacions que actualment ocupa a la zona de la Moixina.
Els dos vagons ja són oficialment de la ciutat, després que aquest setembre el consistori aprovés per unanimitat efectuar l'últim pagament al Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril. En total, cada vagó haurà costat 40.000 euros als olotins.
Ara, els alumnes de l'Aula Taller de Fusteria s'encarregaran de refer-los i pintar-los de nou. En una primera fase, l'Associació Amics del Tren Olot-Girona ha tret tots aquells elements que no eren els originals i també s'ha dedicat a rascar la pintura i desmuntar els ornaments per poder-ho restaurar correctament.
Construïts a Anglaterra el 1901
Els dos vagons, de propietat municipal, van ser construïts a Anglaterra el 1901. Es tracta de dos cotxes de tercera classe, amb una capacitat de 40 persones, distribuïdes en quatre compartiments independents. Concretament són el C-8 i el C-11 d'una sèrie de catorze.
Quan es va tancar la línia ferroviària es van vendre i fins l'any 2007 es trobaven dins un càmping madrileny fent la funció de bungalou. Aquest nou ús, tot i que va destruir tota l'estètica original, els va salvar. Si no, hauria pogut passar com altres cotxes de la línia que es van desmuntar i cremar.
Va ser al 2007 quan el Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril Español els va comprar i els va cedir a l'Ajuntament d'Olot, a canvi que els restaurés. La idea és en un futur recuperar la locomotora 22, propietat del consisistori i cedida al Centre de Ferrocarrils Històrics de la Generalitat.
Els dos vagons ja són oficialment de la ciutat, després que aquest setembre el consistori aprovés per unanimitat efectuar l'últim pagament al Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril. En total, cada vagó haurà costat 40.000 euros als olotins.
Ara, els alumnes de l'Aula Taller de Fusteria s'encarregaran de refer-los i pintar-los de nou. En una primera fase, l'Associació Amics del Tren Olot-Girona ha tret tots aquells elements que no eren els originals i també s'ha dedicat a rascar la pintura i desmuntar els ornaments per poder-ho restaurar correctament.
Construïts a Anglaterra el 1901
Els dos vagons, de propietat municipal, van ser construïts a Anglaterra el 1901. Es tracta de dos cotxes de tercera classe, amb una capacitat de 40 persones, distribuïdes en quatre compartiments independents. Concretament són el C-8 i el C-11 d'una sèrie de catorze.
Els vagons del Tren d'Olot esperen ser restaurats a fons. Foto: Martí Albesa
Quan es va tancar la línia ferroviària es van vendre i fins l'any 2007 es trobaven dins un càmping madrileny fent la funció de bungalou. Aquest nou ús, tot i que va destruir tota l'estètica original, els va salvar. Si no, hauria pogut passar com altres cotxes de la línia que es van desmuntar i cremar.
Va ser al 2007 quan el Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril Español els va comprar i els va cedir a l'Ajuntament d'Olot, a canvi que els restaurés. La idea és en un futur recuperar la locomotora 22, propietat del consisistori i cedida al Centre de Ferrocarrils Històrics de la Generalitat.