10
de juliol
de
2015
Actualitzat:
24
de juliol,
16:51h
La posada en servei del perllongament de la línia d’FGC a Terrassa es farà el dimecres 29 de juliol, tot i que la inauguració oficial s'ha programat pel dimarts 28 a la tarda. El trajecte des de la rambla d'Ègara, on finalitza ara, fins al final del nou tram serà de 8 minuts, i 12 des de Les Fonts. Des de les Fonts a la Rambla es trigarà 4 minuts, d'aquí a Vallparadís Universitat, 3, des del Parc fins a l'Estació del Nord, 2, i des de Renfe fins a Can Roca (Nacions Unides, 3). En hora punta, hi haura entre sis i vuits trens en els dies lectius.
El Conseller de Territori i Sostenibilutat, Santi Vila, el president de FGC, Enric Ticó, i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ho han explicat avui en una visita a l'Estació del Nord i en un recorregut des de la Rambla fins a Renfe, on hi ha un intercanviador.
El perllongament de Terrassa ha suposat una inversió de 401 milions d'euros i la construcció d'un tram de línia de doble túnel de quatre quilòmetres. Ara entraran en funcionament tres noves estacions, Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides, així com un dipòsit de trens al final.
L’obra civil i la col·locació de rails i catenària van finalitzar el febrer de 2014 i els treballs d’arquitectura de les estacions i d’instal·lacions es troben pràcticament enllestits. En concret, en aquests dies abans de la posada en marxa de la línia es duran a terme acabats i comprovacions, així com les diverses proves de circulació de trens.
Pel conseller de Territori i Sostenibilitat, aquesta obra expressa “el compromís amb la mobilitat sostenible, el transport públic i, especialment, amb FGC, que té un servei que excel·leix”.
El conseller Vila ha afirmant que "el país no només ha estat resilient per superar la crisi econòmica, sinó que ha aconseguit tirar endavant objectius ambiciosos que s’havia marcat abans de la recessió”. En aquest sentit, ha agraït que, “al final, ho hem pogut tirar endavant amb l’alineació de tothom".
Vila ha destacat que el projecte, ambiciós" que es va llençar el 2003 i ha passat "moments d'extrema dificultat" per la recessió econòmica, especialment des de 2007, fins al punt que en va perillar la continuïtat.