20
de juny
de
2017, 13:55
Actualitzat:
22:16h
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha comparegut aquest dimarts després de la reunió del consell executiu per tal de presentar un informe sobre els incompliments de l'Estat en matèria d'infraestructures. Hi apareixen accessos viaris i ferroviaris al Port de Barcelona que encara no estan en funcionament -projectats l'any 1995, per cert- i carreteres, com la variant de Vallirana, que avança a un ritme d'execució de 160 metres cada any. Aquesta via fa 2,4 quilòmetres, es va arrencar el 2004 i no es posarà en marxa fins al 2019, amb una inversió prevista de 185 milions d'euros.
"Es tracta de l'enèsim informe", ha constatat Rull, que ha confiat en què aquest sigui l'últim informe d'aquestes característiques que presenti la Generalitat. La base de l'informe són els protocols signats els anys 2005 i 2006 pel govern tripartit i l'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero. El ministeri ha complert amb el 31% dels compromisos en la xarxa viària i el 26% en la xarxa ferroviària. En el mateix termini, la Generalitat ha satisfet el 69% de la part que li pertocava en matèria de carreteres i el 87% de ferrocarrils.
"Això és ridícul", ha apuntat Rull, que ha considerat icònic un cas com el de la connexió A2-AP7 amb la B30, que només ha avançat 200 metres per any des de la seva adjudicació, l'any 2007. La posada en marxa serà el 2019, deu anys més tard que l'inicialment previst.
Pel que fa a l'alta velocitat, el col·lector prim de la Sagrera es preveia licitar l'any 2012, però no es va fer fins al 2015 i s'acabaran iniciant el 2017. L'estat d'execució d'aquesta estació és del 21%, tenint en compte que les obres estan aturades des del 2014. "No té sentit que hi hagi sempre les mateixes promeses. És esgotador fiscalitzar allò que no depèn de nosaltres", ha destacat Rull. Tot plegat el mateix dia que el Ministeri de Foment ha posat data a la finalització de les obres de la Sagrera: finals del 2020.
"Es tracta de l'enèsim informe", ha constatat Rull, que ha confiat en què aquest sigui l'últim informe d'aquestes característiques que presenti la Generalitat. La base de l'informe són els protocols signats els anys 2005 i 2006 pel govern tripartit i l'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero. El ministeri ha complert amb el 31% dels compromisos en la xarxa viària i el 26% en la xarxa ferroviària. En el mateix termini, la Generalitat ha satisfet el 69% de la part que li pertocava en matèria de carreteres i el 87% de ferrocarrils.
"Això és ridícul", ha apuntat Rull, que ha considerat icònic un cas com el de la connexió A2-AP7 amb la B30, que només ha avançat 200 metres per any des de la seva adjudicació, l'any 2007. La posada en marxa serà el 2019, deu anys més tard que l'inicialment previst.
Pel que fa a l'alta velocitat, el col·lector prim de la Sagrera es preveia licitar l'any 2012, però no es va fer fins al 2015 i s'acabaran iniciant el 2017. L'estat d'execució d'aquesta estació és del 21%, tenint en compte que les obres estan aturades des del 2014. "No té sentit que hi hagi sempre les mateixes promeses. És esgotador fiscalitzar allò que no depèn de nosaltres", ha destacat Rull. Tot plegat el mateix dia que el Ministeri de Foment ha posat data a la finalització de les obres de la Sagrera: finals del 2020.