25
d'octubre
de
2012, 11:28


Un centenar de delegats de CCOO i UGT s’han concentrat aquest matí a l’estació de tren de Manlleu per protestar contra els pressupostos generals de l’Estat espanyol. Els sindicats critiquen l’augment de les retallades socials, la manca d’inversió en infraestructures, sobretot a Catalunya i Osona, la prevista modificació de les pensions i les poques polítiques actives per a crear ocupació.
Els manifestants han aprofitat per tallar durant cinc minuts i d’”una manera simbòlica” el tren direcció Barcelona. Els secretaris generals comarcals dels dos sindicats, Cesc Poch (UGT) i Miquel Sánchez (CCOO), han fet els parlaments des de dins de la mateixa via. “Els pressupostos generals de l’Estat són una agressió als treballadors i a Catalunya”, diu Poch. El maquinista s’ho ha agafat amb filosofia i fins i tot ha sortit del tren per fer fotos als manifestants (el comboi ja anava 10 minuts tard).
La decisió d’escollir l’estació de Manlleu no és gratuïta. L’equipament és un exemple de “deixadesa i manca d’inversió”, segons Poch. “No es despatxen bitllets a totes hores, el vespre és fosc...”, critica el sindicalista.
Amb l’acció també es pretén denunciar la nul·la inversió de l’Estat a les infraestructures a Osona, especialment a la línia de tren entre Barcelona i Puigcerdà, on no s’hi destina, igual que l’any passat, ni un sol euro . La manca de diners també posposa el desdoblament de la via, tan necessari per la mobilitat a comarques com Osona o el Ripollès.
Els sindicalistes han aprofitat l’acció per explicar els preparatius de la vaga general, el proper 14 de novembre.
Al lloc de la concentració s’han activat diverses mesures de seguretat. Així, s’hi han pogut veure agents de la policia municipal i dels Mossos d’Esquadra (entre els qui també hi havia antiavalots). No s’ha registrat, però, cap incident.
