Les oficines mòbils de consum de la Diputació visiten els pobles del Vallès Occidental

La Diputació de Barcelona desplaça Oficines mòbils d'Informació i Atenció al Consumidor a les poblacions que no tenen un servei municipal

Una Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor de la Diputació
Una Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor de la Diputació | Diputació de Barcelona
Redacció
07 de novembre de 2016, 07:00
Viure en un municipi on no hi hagi un servei municipal de consum no és cap entrebanc per conèixer i exercir els drets com a consumidor gràcies a les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona. Durant aquest mes de novembre, els consumidors de 104 municipis podran presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament.

Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dóna resposta, gratuïtament, a les consultes i reclamacions que hi fan directament, de manera presencial, els ciutadans, i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 240 ajuntaments adherits a la Xarxa Local de Consum.

El servei de l'OPIC està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets. 

A més a més, les UMIC també faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

La UMIC de la Diputació visiten, aquest dimarts 8 de novembre, Vacarisses de 10.30h a 11.30h, i Rellinars de 12h a 13h. Dimarts 15 de novembre visitaran Viladecavalls, de 10.30h a 11.30h, i Ullastrell, de dotze a una del migdia, mentre que dijous 17 estaran a Matadepera de 10.30h a una del migdia.