Ja han començat les obres de restauració de la Torre de Peracamps. Aquest projecte, ideat pel govern municipal anterior, significarà la consolidació d'aquesta construcció tant emblemàtica del municipi de Llobera, evitant-ne el deteriorament. A part, a l'interior s'hi farà una estructura que permetrà accedir a la part alta de la torre.
L’Ajuntament de Llobera va treure a la licitació l’execució de les obres incloses al “Projecte bàsic i executiu de restauració i consolidació de la Torre de Peracamps ( BCIN)”, redactat per l’arquitecte Sr. Enric Padullés i Ciuró, i amb un pressupost de 192.868,81 euros, finançat amb un ajut de prop de 193.000 euros del Departament de Cultura per tirar endavant aquesta restauració.
L’objectiu de l’actuació, és la consolidació, estabilització i restauració de la torre i el seu voltant, per tal que els visitants puguin accedir a visitar la part interior i pujar fins a la part superior de la torre. Aquesta edificació es troba en un mal estat de conservació i és per això que l’Ajuntament vol preservar-lo, essent catalogat com a BCIN ( Bé Cultural d’Interès Nacional) i que la primera notícia data de l’any 1041, on Bonfill, senyor de Peracamps, deixava el Castell a la seva muller, anomenada, Amaltruda.
A part de la seva conservació, serà un reclam turístic per a totes aquelles persones que vulguin conèixer la seva història i gaudir d’aquest patrimoni tan preuat.
Comença la restauració de la Torre de Peracamps
Cultura i Mitjans
L'obra té un pressupost de 193.000 euros
ARA A PORTADA
-
-
Successos Una cigonya xoca amb cables d’alta tensió a Solsona i desencadena un foc la nit de dilluns Ramon Estany Montanyà
-
Societat La Caminada popular al Vinyet convida a descobrir camins i paisatges agroforestals de Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Societat Pinell de Solsonès reforma la Sala Polivalent de Sant Climenç per fer-la més útil Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona col·loca desfibril·ladors externs als polígons industrials i amplia la cobertura per a emergències cardíaques Ramon Estany Montanyà
Publicat el
27 de juliol de 2023 a
les 15:48
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La colla gegantera de Peramola prepara un gegantó infantil per enfortir la tradició festiva
-
Cultura i Mitjans
Mar Lucas obre la quarta temporada de «Celebritats Pures» a Solsona FM amb presències rellevants de diferents àmbits
-
Cultura i Mitjans
Arnau Tordera i la Cobla Juvenil Ciutat de Solsona estrenen dues peces inspirades en la Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Sant Climenç de Pinell vibra amb una nit de swing plena de balladors i públic
-
Cultura i Mitjans
Castellar de la Ribera programa Mireia Vilalta Covers Band a la mitjanit d’aquest divendres
-
Cultura i Mitjans
Un exposició on el bosc i la fusta són l'eix transversal d'un projecte de fusteria a mida
