Doble premi per al Solsonès al 35è Premi Pica d'Estats

Pel millor article periodístic amb 'Solsonès, la comarca de las mil masías' i al millor reportatge periodístic sobre els més de 500 anys d’història de l'Hostal de Pinós, un dels més antics de Catalunya

  • Imatge de la 35a edició del Premi Turístic Internacional Pica d’Estats -
Publicat el 31 de maig de 2025 a les 08:22

La sala de plens de la Diputació de Lleida ha acollit aquest divendres l'acte de lliurament del Premi Pica d'Estats als guardonats de la 35a edició del certamen. El premi periodístic, que distingeix els reportatges de premsa escrita, ràdio, televisió i internet que millor promocionen els atractius turístics del Pirineu i les comarques de Ponent, està dotat amb 48.000 euros, distribuïts en premis de 6.000 euros per a cadascuna de les 8 categories. En total, el certamen ha rebut enguany 102 treballs. Entre els guardonats, hi ha articles sobre els atractius turístics del Solsonès, un programa de televisió sobre la cassola de tros de Linyola o un reportatge fotogràfic sobre el paisatge que envolta l'autovia A-2, entre altres.

Els dos treballs premiats

El 35è Premi Pica d'Estats ha reconegut la tasca d'Elena del Amo amb el guardó al millor article periodístic amb 'Solsonès, la comarca de las mil masías', publicat el setembre passat i que repassa alguns dels principals atractius de la comarca i la seva capital, tot incidint en aspectes monumentals, naturals i sociològics.

Mentre, el premi al millor reportatge periodístic també ha anat a parar a un treball elaborat des del Solsonès, per part d'Oriol Clavera i Narcís Clotet. El treball, publicat l'abril passat, incideix en els més de 500 anys d’història de l'Hostal de Pinós, un dels més antics de Catalunya.


El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha destacat la "qualitat" dels treballs presentats en aquesta edició pel que fa a la seva "capacitat de donar a conèixer al públic" la demarcació de Lleida i de "projectar la nostra identitat".

També ha assenyalat la "projecció internacional" del premi, ja que enguany ha rebut treballs de països com Àustria, Bèlgica i Itàlia, a més de França o Països Baixos. En aquest sentit, Talarn, ha reiterat el compromís de l'ens per donar a conèixer els atractius turístics del territori a l'exterior amb l'objectiu de contribuir a "desestacionalitzar" el turisme. "Volem que aquest turisme sigui més continuat perquè això ajuda a arrelar les persones al territori", ha argumentat.

D'altra banda, Talarn i el degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros, han anunciat l'entrada del Col·legi de Periodistes a l'organització del Premi Pica d'Estats. Així mateix, també han explicat que preveuen presentar "ben aviat" el nou Centre Territorial de Premsa.