L'alcalde de Solsona, David Rodríguez, i el dissenyador de la web, Edgar Riu, consultant el programa. Foto: Ramon Estany
Amb la voluntat de continuar treballant per aproximar els serveis de l'Administració local a la ciutadania, l'Ajuntament de Solsona ha posat en marxa una nova eina virtual que permetrà comunicar des de casa, pràcticament a l'instant i amb un procediment molt senzill, els petits problemes que es detectin a la via pública, en relació amb l'enllumenat públic, el mobiliari urbà, el paviment, la senyalització o el servei de neteja viària, entre d'altres. Gràcies als avisos que arribin per mitjà d'aquest web, el consistori podrà detectar més fàcilment les deficiències del dia a dia i resoldre-les més ràpidament.
L'alcalde de Solsona ha destacat el risc d'aquesta eina per que la ciutadania pot fer un seguiment de les respostes que dona l'ajuntament als problemes que es van trobant, però ha valorat positivament l'element d'implicació dels solsonins i solsonines de cara a millorar la seva qualitat de vida.
Per la seva part, Riu ha explicat el funcionament de la web, molt senzill i intuitiu, la idea del qual va nèixer a partir de l'exemple d'una web britànica en que els ciutadans adverteixen de deficiencies i avaries al mobiliari públic.
Riu n'ha subratllat la rapidesa amb que els ciutadans poden donar a conèixer el problema a l'ajuntament així com la possibilitat de fer un seguiment de la seva resolució.
La pàgina consta d'un formulari i un mapa de Solsona, per assenyalar geogràficament on es troba el problema, fer una descripció, i una senzilla identificació de la persona que notifica el problema amb les dades de contacte per que l'ajuntament en cas de que convingui, es pugui posar en contacte directament per informar a l'usuari.
Un cop avisats del problema, la pàgina també ofereix una visualització dels problemes detectats, els que es troben en proces de resolució, i els que es troben solucionats.
Els problemes que SÍ es poden resoldre a través d'aquesta web són: Enllumenat públic (Fanals fosos, Instal·lacions lumíniques en mal estat, Disfuncions en els horaris d'encesa i apagament de l'enllumenat públic), Mobiliari urbà (Deficiències de la neteja de parcs públics, Mobiliari urbà en mal estat, Papereres plenes),
Via pública (Mal estat del paviment, Saturació d'embornals, deficiències en el servei de neteja de la via pública, Manca de salubritat pública i Mal estat de camins), Aigua (Fonts que no ragen, Acumulacions d'aigua persistents) i Altres (Pintades en façanes i espais públics, Obres mal senyalitzades i Deficiències de la senyalització vertical)
Els Problemes que NO s'inclouen en aquesta aplicació: Ampliacions d'enllumenat (nous punts de llum), Resolució d'avaries d'aigua. Cal telefonar a l'Ajuntament de Solsona (973 48 00 50) i Condicionament de nous parcs públics/parcs infantils.
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de març de 2011 a les 20:30
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Els aniversaris de la biblioteca i la ràdio solsonines, tema del desè concurs de punts de llibre de la Carles Morató
-
Cultura i Mitjans Els dies 17 i 18 de maig, el Museu de Solsona celebra el Dia Internacional dels Museus
-
Cultura i Mitjans Joventut Solsonina ja posa a la venda les entrades pel Bestiari Fest
-
Cultura i Mitjans Pau Juvillà i Ester Rocabayera parlaran aquest dijous a Solsona d'"Els drets laborals i el sindicalisme"
-
Cultura i Mitjans Joan Sorribes i Maite Teixidó, de l'associació Down Lleida, tanquen el cicle de xerrades de l'Institut Francesc Ribalta obertes a tothom
-
Cultura i Mitjans Comença la restauració del conjunt d'altar romànic de Sant Andreu de Sagàs, un dels pocs que s’han preservat fins avui