L’Institut Francesc Ribalta torna a obrir les seves aules a la ciutadania amb el cicle de conferències «Mosaic»

Cultura i Mitjans

El centre educatiu de Solsona programa per a aquest novembre dues sessions dedicades a la inclusió de l'autisme i a l'acompanyament emocional en situacions de dol

Publicat el 08 de novembre de 2026 a les 08:11

L'Institut Francesc Ribalta de Solsona ha donat el tret de sortida a una nova edició del seu cicle de xerrades Mosaic, una iniciativa de caràcter divulgatiu i oberta a tota la ciutadania. L'objectiu d'aquest espai de reflexió és connectar les aules amb la societat a través de temàtiques transversals directament lligades a les famílies de Formació Professional que s'imparteixen al centre.

Per a aquest mes de novembre, la programació inclou dues cites destacades amb ponents de referència en l'àmbit social i educatiu:

Dimecres, 13 de novembre — «Diversitat = Oportunitat»: La primera de les sessions posarà el focus en el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). La xerrada comptarà amb la visió experta de Rosa Serrano, presidenta del Centre de Recursos TEA de la Catalunya Central, i amb el testimoni en primera persona d'Adrià Soler, que compartirà la seva experiència i trajectòria educativa.

Dilluns, 24 de novembre — «Acompanyar el dol per cuidar la vida»: La segona cita girarà al voltant de la gestió emocional i de com acompanyar els processos de dol, tant des de la perspectiva educativa com des de les professions d'atenció a les persones. Anirà a càrrec de Paula Miras, mestra, psicopedagoga i creadora del conegut pòdcast Un dia més.

Amb aquesta iniciativa, el centre reforça el seu paper com a agent dinamitzador cultural i formatiu del territori, oferint un punt de trobada per al debat, l'aprenentatge compartit i la sensibilització social. L'entrada a les sessions és oberta a tothom

Escull Solsona com la teva font preferida de Google