Les autoritats contemplant una parada de trumfos. Foto: Ramon Estany
Segons l'organització, 35 parades de productes alimentaris, 12 de trumfos, 4 de tòfones i 6 d'artesans han contribuït a convertir la capital del Solsonès en el centre turístic i gastronòmic de la Catalunya Central aquest dissabte.
La Fira del trumfo i la tòfona ha donat el seu tret de sortida a les dotze del migdia amb la inauguració a la Sala Francesca de Llobera, al Consell Comarcal de l'exposició sobre fotografies de festes a Catalunya de la família de fotògrafs Català.
Tot seguit les autoritats comarcals i locals han procedit a visitar les diferents parades que omplen la fira, ubicades entre la Plaça Major i el carrer Sant Miquel i la Plaça de la Catedral.
Al migdia, els firaires han pogut gaudir d'un dinar gentilesa de l'organització en que han pogut degustar una paella d'arròs elaborada per cuiners d'Odèn i un segon plat en que han tastat la carn de xai a la brasa, elaborada pels criadors del xai del Solsonès. En aquest dinar s'hi han aplegat unes 100 persones.
A la tarda molt més públic i visitants s'han congregat al voltant de la fira. Els més petits han participat en un taller de cuina a càrrec del cuiner local Oriol Pallarès. Els més agosarats han participat en el concurs de pelar trumfos i la jornada ha finalitzat amb un concorregut maridatge entre plats i vins obert al públic, en el que per 5 euros es podien tastar dos plats on un dels ingredients és la patata i vins de les denominacions d'origen Costers del Segre i Pla del Bages, una activitat organitzada pel Gremi d'Hostaleria del Solsonès
Diumenge, la Fira del Trumfo i la Tòfona reconeix la trajectòria vital d'una persona dedicada al conreu i la comercialització de la patata amb el Premi Bufet 2011
A les 12 del migdia, la sala de plens de l'Ajuntament de Solsona acollirà l'acte més emotiu de la Fira del Trumfo i la Tòfona, el lliurament del Premi Bufet, que distingeix aquelles trajectòries vitals dedicades a la producció, comercialització o l'estudi de les patates de la comarca o les tòfones.
Enguany els productors de trumfos han escollit un veí d'Odèn que ha dedicat tota la vida al conreu i la comercialització del trumfo.
Presidirà l'acte l'alcalde de Solsona, David Rodríguez. També hi intervindran el president del Consell Comarcal, Marià Chaure, i el director de Solsonès Fires, Albert Muntada, que llegirà una glossa sobre el guardonat.
La Fira del Trumfo i la Tòfona arrenca amb força
Cultura i Mitjans
El bon temps ha ajudat a omplir de gent la fira d'aquest cap de setmana a Solsona
ARA A PORTADA
-
Societat Solsona insisteix en la «tolerància zero» davant agressions a la Festa Major i amplia els Punts Lila Ramon Estany Montanyà
-
Societat Es necessiten tres monitors de menjador escolar per a les escoles d’Aiguadora, Ardèvol i Llobera Ramon Estany Montanyà
-
Societat El Consell Comarcal del Solsonès resol les sol·licituds d’ajuts de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027 Ramon Estany Montanyà
-
-
Successos Els Bombers apaguen un incendi de rostolls en un camp proper a la C-55 a Clariana de Cardener Ramon Estany Montanyà
Publicat el
19 de març de 2011 a
les 23:55
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Jezz Club presenta els concerts per aquesta tardor a Solsona
-
Cultura i Mitjans
L'Escolania del Claustre de Solsona ja té data de tornada
-
Cultura i Mitjans
«Quan les oques van al camp»: el misteri està servit
-
Cultura i Mitjans
La colla gegantera de Peramola prepara un gegantó infantil per enfortir la tradició festiva
-
Cultura i Mitjans
Mar Lucas obre la quarta temporada de «Celebritats Pures» a Solsona FM amb presències rellevants de diferents àmbits
-
Cultura i Mitjans
Arnau Tordera i la Cobla Juvenil Ciutat de Solsona estrenen dues peces inspirades en la Festa Major
