Nou catàleg sobre els usos de la fusta de frondoses d’alt valor a Catalunya
El catàleg té l'objectiu de mostrar la gran diversitat i la rellevància de la indústria de transformació de la fusta de frondoses d'alt valor a Catalunya, un sector d’alt valor estratègic i forta especialització i capacitat exportadora.
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de juny de 2020 a les 19:31
Actualitzat el 10 de juny de 2020 a les 19:37
A la publicació es presenten les principals espècies de frondoses (planifolis) d’alt valor que hi ha a Catalunya i els boscos on creixen. També s’explica com aquest recurs natural es pot aprofitar de manera sostenible amb la gestió forestal sostenible, aconseguint diversos objectius: promoure la vitalitat i diversitat del bosc, incrementar-ne la resistència als impactes del canvi climàtic (sequera, incendis, plagues) i, per tant, preservar els boscos i els serveis ecosistèmics que generen: regulació hídrica, la fixació de carboni, la biodiversitat i l’esbarjo. A més, la gestió forestal sostenible també fomenta la bioeconomia associada a un producte local i renovable, de baixa petjada de carboni i amb una cadena de valor ben vertebrada. Per tant, el consum de fusta local ajuda a fer possible aquesta gestió forestal sostenible i multifuncional i contribueix a la conservació del bosc.
Es mostra els principals tipus d’indústries que treballen amb aquestes espècies de fusta, i els principals productes que elaboren. Es presenta la seva història i la diversitat i la capacitat innovadora que caracteritzen la indústria catalana de transformació de la fusta de frondoses d’alt valor. El catàleg inclou entrevistes a 11 d’aquestes empreses.
Aquest catàleg s’ha realitzat des del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) amb la col·laboració del Gremi de la Fusta i el Moble (GFiM), l’Institut Català de la Fusta (INCAFUST) i l’Associació de propietaris del Montnegre i el Corredor (APMC). La publicació s’ha editat en el marc del projecte europeu LIFE MixForChange (www.mixforchange.eu), coordinat pel mateix CTFC, i està disponible en català, castellà i anglès.
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'escriptor i periodista Jordi Vilagut presenta a Torà la seva darrera novel·la
-
Cultura i Mitjans El festival Espurnes Barroques posarà punt i final a la seva vuitena edició amb un concert al Miracle
-
Cultura i Mitjans El director Marc Recha presenta «Centaures de la nit» al Cine París
-
Cultura i Mitjans L'escriptor bagenc Jaume Capsada presenta a Solsona el llibre «Al país dels ungrus»
-
Cultura i Mitjans Norbert Bilbeny presenta el llibre «Univers i sentit» al Centre Astronòmic del castell de Lladurs
-
Cultura i Mitjans Un llibre amb segell solsoní recupera el valor internacional de les sardanes de Pau Casals