Nou catàleg sobre els usos de la fusta de frondoses d’alt valor a Catalunya
El catàleg té l'objectiu de mostrar la gran diversitat i la rellevància de la indústria de transformació de la fusta de frondoses d'alt valor a Catalunya, un sector d’alt valor estratègic i forta especialització i capacitat exportadora.
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de juny de 2020 a les 19:31
Actualitzat el 10 de juny de 2020 a les 19:37
A la publicació es presenten les principals espècies de frondoses (planifolis) d’alt valor que hi ha a Catalunya i els boscos on creixen. També s’explica com aquest recurs natural es pot aprofitar de manera sostenible amb la gestió forestal sostenible, aconseguint diversos objectius: promoure la vitalitat i diversitat del bosc, incrementar-ne la resistència als impactes del canvi climàtic (sequera, incendis, plagues) i, per tant, preservar els boscos i els serveis ecosistèmics que generen: regulació hídrica, la fixació de carboni, la biodiversitat i l’esbarjo. A més, la gestió forestal sostenible també fomenta la bioeconomia associada a un producte local i renovable, de baixa petjada de carboni i amb una cadena de valor ben vertebrada. Per tant, el consum de fusta local ajuda a fer possible aquesta gestió forestal sostenible i multifuncional i contribueix a la conservació del bosc.
Es mostra els principals tipus d’indústries que treballen amb aquestes espècies de fusta, i els principals productes que elaboren. Es presenta la seva història i la diversitat i la capacitat innovadora que caracteritzen la indústria catalana de transformació de la fusta de frondoses d’alt valor. El catàleg inclou entrevistes a 11 d’aquestes empreses.
Aquest catàleg s’ha realitzat des del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) amb la col·laboració del Gremi de la Fusta i el Moble (GFiM), l’Institut Català de la Fusta (INCAFUST) i l’Associació de propietaris del Montnegre i el Corredor (APMC). La publicació s’ha editat en el marc del projecte europeu LIFE MixForChange (www.mixforchange.eu), coordinat pel mateix CTFC, i està disponible en català, castellà i anglès.
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Els aniversaris de la biblioteca i la ràdio solsonines, tema del desè concurs de punts de llibre de la Carles Morató
-
Cultura i Mitjans Els dies 17 i 18 de maig, el Museu de Solsona celebra el Dia Internacional dels Museus
-
Cultura i Mitjans Joventut Solsonina ja posa a la venda les entrades pel Bestiari Fest
-
Cultura i Mitjans Pau Juvillà i Ester Rocabayera parlaran aquest dijous a Solsona d'"Els drets laborals i el sindicalisme"
-
Cultura i Mitjans Joan Sorribes i Maite Teixidó, de l'associació Down Lleida, tanquen el cicle de xerrades de l'Institut Francesc Ribalta obertes a tothom
-
Cultura i Mitjans Comença la restauració del conjunt d'altar romànic de Sant Andreu de Sagàs, un dels pocs que s’han preservat fins avui