Nou número de la revista cultural OPPIDUM
Presentació el divendres 18 de març a la sala cultural de l’Ajuntament de Solsona
ARA A PORTADA
-
Solsona incrementa fins a 8.000 euros l’ajut per habitatge rehabilitat destinat a lloguer social Redacció
-
Neix la xarxa «Aquí, pots» d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència Redacció
-
-
Uns cinquanta fidels de Solsona, Cardona i Pinós viuen amb emoció la Vetlla amb el Papa Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
12 de març de 2016 a
les 18:29
El divendres 18 de març, a dos quarts de nou del vespre, es presentarà a la sala cultural de l’Ajuntament de Solsona la revista Oppidum, núm. 13. La publicació va iniciar-se l’any 2001 i es nodreix d’articles de diferents àmbits. L’elaboració de la revista va a càrrec de l’Arxiu Comarcal del Solsonès i es editada pel mateix Arxiu i el Centre d’Estudis Lacetans amb la col·laboració de l’Ajuntament de Solsona i el Consell Comarcal del Solsonès.
En el número que es presentarà hi haurà els següents articles:
-- Un temple recuperat de l’oblit. Estudi històric i arqueològic de l’església de Sant Miquel de Riner (Riner, Solsonès).
-- Disquisicions sobre els Piteus, el drap piteu i la vila de Sant Llorenç de Morunys.
-- Quatre-cents anys del pou de gel de Solsona.
-- La restitució dels monestirs de Poblet i Santes Creus als seus monjos per la Junta Superior Governativa de Catalunya (1837/1840).
-- La relació entre Joan Serra i Vilaró i Miquel Utrillo a través de la seva correspondència (1910-1914).
-- El Museu dels Claretians.
--Rescatant les paraules d’una analfabeta: el valor d’un llegat dins la tradició oral.
El número que es presenta correspon a l’any 2015 i la coberta és il·lustrada amb una imatge de l’artista Marcos Cárdenas.
La presentació, com és tradicional, anirà acompanyada d’un breu acte cultural.
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Vall de Lord commemora el quart de segle del Casal l’Estaca amb una jornada cultural i festiva
-
Cultura i Mitjans
Corpus a Solsona: tradició, reivindicació social i participació ciutadana sota un sol intens
-
Cultura i Mitjans
Solsona serà escenari del concert especial de Marc Anglarill pels 15 anys de trajectòria
-
Cultura i Mitjans
Programa d'actes de la diada de Corpus a Solsona
-
Cultura i Mitjans
Crida als amants de la poesia per participar a un recital col·lectiu el 10 de juny
-
Cultura i Mitjans
La Casa Gran del Miracle conclou la seva reforma amb suport dels fons Next Generation
