Solsona premiarà la millor foto de Corpus d’edicions passades amb 200 euros en vals de compra
L’Ajuntament i l’Agrupació de Geganters convoquen el primer concurs a Instagram d’aquesta festivitat
Ara a portada
Publicat el 05 de juny de 2020 a les 21:23
La millor foto del Corpus de Solsona serà premiada amb 200 euros en vals de compra per bescanviar als establiments de la UBIC. Aquest és el premi del primer Concurs del Corpus a Instagram, convocat per la regidoria de Cultura i l’Agrupació de Geganters amb l’objectiu de crear ambient festiu a les xarxes socials. La particularitat de la prova és que s’han de publicar fotos d’edicions passades, ja que l’estat d’alarma obliga enguany a celebrar una festa de caràcter virtual.
Hi pot participar tothom que sigui major de 16 anys i tingui el perfil d’Instagram públic o obert. Només cal seguir els comptes @ajsolsona, @solsonaturisme i @geganters_solsona i publicar fotos del Corpus amb les etiquetes #CorpusSolsona2020 #SolsonaMésCultural i #SolsonaTurisme durant tota la setmana vinent, del 8 al 14 de juny.
Un jurat integrat per representants de l’Agrupació de Geganters i l’Ajuntament de Solsona i professionals de la fotografia valorarà l’originalitat i el valor artístic, identificatiu i genuí de la festa per determinar quines seran les imatges finalistes que se sotmetran a votació popular. Els autors de les fotos finalistes que no resultin guanyadores seran premiats amb un lot de productes locals i el llibre Casserras. Escultors de gegants. Consulteu les bases íntegres del concurs aquí.
Aquest any per Corpus no es desplegarà la imatgeria gegantera al carrer ni es podrà confeccionar la catifa de flors i serradures de la plaça de Palau. Tot i això, no es vol renunciar a l’ambient festiu, encara que sigui de portes endins. Per això dilluns es donarà a conèixer el programa alternatiu amb diverses propostes organitzades per la regidoria de Cultura, l’àrea de Turisme i l’Agrupació de Geganters de Solsona per viure el Corpu de forma virtual a través de les xarxes socials.
La catifa al balcó
Així mateix, l’Agrupació de Geganters i l’Agrupament Escolta Pare Claret repten els infants a participar a diferents activitats vinculades al Corpus que les escoles han fet arribar a les famílies per correu electrònic. Qui ho vulgui també pot recollir el material imprès a l’OAC municipal a partir de dilluns al matí. Una de les propostes passa per elaborar la tradicional catifa a casa a partir d’una mateixa platilla i penjar-la al balcó o la finestra. S’anima a compartir-ne els resultats a les xarxes socials amb l’etiqueta #CorpusSolsona2020.
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Sant Jordi a l'Arxiu Comarcal del Solsonès
-
Cultura i Mitjans El Consell Comarcal torna a muntar una parada de llibres per Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Augmenten fins a la trentena les parades de Sant Jordi a Solsona
-
Cultura i Mitjans Es presenta el darrer número de la revista cultural «Oppidum»