L’Ada Santos Viladrich, que cursa primer de batxillerat científic, podrà fer el curs de Bioquímica dins de la 9a edició del programa Bojos per la ciència. Ha estat seleccionada entre un gran nombre d'estudiants inscrits de tot Catalunya, tots ells amb unes capacitats extraordinàries per a les ciències.
Bojos per la ciència
Bojos per la ciència és un programa d’excel·lència de la Fundació Catalunya La Pedrera que estimula el talent i les vocacions científiques entre els joves de batxillerat de Catalunya oferint-los l’oportunitat de treballar en centres de recerca i institucions de prestigi internacional, així com a posicionar-se per a una possible carrera professional. L'edició 2021 de Bojos per la ciència ofereix 10 cursos en diferents àmbits de la ciència i la recerca adreçats a estudiants de 1r de batxillerat.
El curs de Bioquímica del programa Bojos per la ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera és un curs desenvolupat pel Departament de Bioquímica i Biomedicina Molecular de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona dirigit a l'alumnat interessat a descobrir el camp de la bioquímica, la seva importància i aplicació a la nostra societat. A més, el professorat pot fer de tutor dels treballs de recerca dels participants.
El curs s'impartirà durant 18 dissabtes, del 16 de gener de 2021 a juliol de 2021, de manera en línia i a les instal·lacions del Departament de Bioquímica i Biomedicina Molecular de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona.
La bioquímica és el camp de la ciència d’aquest segle XXI amb més impacte sobre la nostra vida. Ambdues estan canviant de forma espectacular en els últims anys degut a les aplicacions biotecnològiques que van des de la utilització de virus bacterians o de la microscòpia més avançada fins a les plantes transgèniques.
En aquest curs, l’Ada i els 23 companys més seleccionats podran endinsar-se en el coneixement teòric i pràctic de la bioquímica, la biologia molecular i cel·lular i la biotecnologia. La part teòrica servirà d’introducció i preparació dels experiments que es treballaran i discutiran amb els joves científics del Departament de Bioquímica i Biomedicina Molecular (BBM) de la Universitat de Barcelona.
Les sessions teòriques en línia i les activitats experimentals tractaran 10 temes científics sobre bioquímica i biotecnologia importants, d’actualitat i aplicabilitat al món que ens envolta.
Una alumna de l'Institut, seleccionada per a participar al «Bojos per la Ciència» 2021
Cultura i Mitjans
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat El Carnaval de Solsona tanca l'edició 2026 amb una situació econòmica reforçada i renova la presidència de l'entitat Redacció
-
Societat L’Associació de Comerciants de Solsona obté una subvenció de 2.220 euros per impulsar la campanya #regalasolsona Ramon Estany Montanyà
-
Societat El Departament d'Agricultura distribueix més de 423.000 euros en ajuts ecològics al Solsonès Ramon Estany Montanyà
Publicat el
10 de febrer de 2021 a
les 20:25
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Albert Guinovart i la Cobla Marinada donen el tret de sortida al 45è Cicle de concerts d’estiu a Solsona
-
Cultura i Mitjans
Una veu formidable al Celler del Miracle
-
Cultura i Mitjans
Els Jocs Florals dels Micropobles premien la rinerenca Laura Parera Barons amb un primer premi de prosa
-
Cultura i Mitjans
El Cicle CROMÀTIC obre una nova convocatòria per donar visibilitat als artistes visuals del Solsonès
-
Cultura i Mitjans
Recorregut fotogràfic per les exposicions de La Baquiol
-
Cultura i Mitjans
La Fira Medieval del Drap Piteu arriba a la seva VIII edició plena de novetats
