Modificació de les tarifes per part de les operadores de telefonia
Informació al consumidor
Ara a portada
Publicat el 16 de febrer de 2018 a les 15:46
Les principals operadores de telecomunicacions tenen previst aplicar un augment de preu a les tarifes de telefonia (fix, mòbil), internet i televisió, segons informacions rebudes per part dels mateixos usuaris i notícies aparegudes en la premsa.
Des de l’Oficina del Consumidor del Solsonès volem informar-vos que:
L’operador no pot augmentar la tarifa quan aquesta correspongui a nous serveis sense el vostre consentiment exprés.
Solament pot modificat les condicions que teniu contractades per motius vàlids que constin en el contracte de manera clara i comprensible, per exemple: que s’indiqui explícitament un mètode de variació del preu (increment segons l’IPC,..), que resulti impossible seguir prestant el servei com fins ara per estar obsoleta la tecnologia que ofereix, etc.
Si no es compleixen aquestes condicions per a l’augment justificat de la factura, teniu dret a oposar-vos a l’aplicació de la nova tarifa i així mantenir el preu actual i recuperar les quantitats que us hagin cobrat indegudament.
Que cal fer per a reclamar:
Adreceu-vos al servei d’atenció al client de l’empresa trucant al telèfon gratuït per a reclamacions, demaneu el número de referència o reclamació i guardeu aquest número ja que és imprescindible per poder continuar el tràmit de reclamació si no se soluciona.
També es pot posar la reclamació a través de la pàgina web de la companyia sempre i quan tingueu un justificant de recepció.
Si en el termini de 30 dies no obteniu una resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’Oficina d’Informació al Consumidor del Solsonès, del Consell Comarcal, a través del telèfon 973482003 o al correu electrònic consum@solsones.ddl.net.
Els principals operadors de telecomunicacions estan adherits al sistema arbitral de consum, la qual cosa significa que la vostra reclamació podria resoldre’s per la via gratuïta i extrajudicial de l’arbitratge.
El conseller comarcal de promoció econòmica, turisme i comerç, Josep Caelles, ha recordat la funció que té l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor en informar en relació als drets i deures dels consumidors i empreses, oficina que està a disposició d’aquell que ho requereixi.
Et pot interessar
-
Economia L'alumnat de l'Escola Arrels combina formació pràctica i orientació educativa a Manresa
-
Economia El Hub Forestal de Catalunya esdevindrà un pol d'innovació i un referent de divulgació científica sobre l'aprofitament de la fusta
-
Economia La Fira de la Mel de Riner arrenca amb una Jornada tècnica i una experiència gastronòmica prèvia
-
Economia Solsona treu a concurs el casal d’estiu ludicoesportiu de les piscines municipals