El secretari d’Habitatge i Millora Urbana del Departament de Territori i Sostenibilitat, Carles Sala, va presenar aquest dijous, 9 d’octubre, la segona campanya conjunta de dinamització dels locals buits dels barris de municipis que formen part de la Xarxa de Barris amb Projectes, dins el Pla de barris que impulsa la Generalitat de Catalunya.
La iniciativa es durà a terme a tres municipis d’Osona: Roda de Ter, Sant Pere de Torelló i Vic. També es farà a Castelldefels, la Bisbal d’Empordà, l’Arboç, Mollerussa, Mont-roig del Camp, Solsona, Tortosa, Viladecans i Vilanova del Camí. L’objectiu és obrir les portes d’un total de 113 locals tancats per tal que possibles nous comerciants els visitin i hi acabin instal·lant els seus negocis. La dinamització comercial dels nuclis antics és una de les actuacions prioritàris dels municipis que impulsen plans de millora de barris.
L’any passat, 12 municipis van impulsar les primeres jornades de portes obertes per poder visitar els locals buits que estan situats en punts estratègics de la ciutat i que poden ser una oportunitat atractiva per a emprenedors que vulguin instaurar-hi els seus negocis. Els resultats d’aquesta primera campanya han estat molt diversos, però del tot positius, segons valoren els mateixos ajuntaments. Han servit perquè alguns propietaris hagin arranjat els locals i s’hagi donat més visibilitat a zones i espais que havien quedat arraconats.
‘Aixequem les persianes’
L’acció que han emprès enguany els ajuntaments, sota el lema “Aixequem les persianes”, consisteix en obrir les portes de tots els locals buits adherits a la campanya el dissabte 18 d’octubre. En alguns casos es faran actuacions complementàries que inclouen rutes culturals, exposicions d’art i artesania, degustacions de vins, olis, formatges, etc.
L’any 2007 es va crear la Xarxa de Barris amb Projectes per impulsar l’intercanvi d’experiències entre els ajuntaments que desenvolupessin un pla de barris. L’any 2012 es va posar en marxa la subxarxa de locals buits per treballar en aquest camp i fomentar-ne la reapertura. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aporta el suport necessari per unificar la imatge de la campanya i fer-ne la difusió.
Solsona obre les portes dels seus locals buits
Economia
Campanya conjunta a 12 municipis del país per oferir els establiments tancats a nous negocis
ARA A PORTADA
-
Societat Solsona comença les obres per estabilitzar el mur entre els carrers Busa i Turp Ramon Estany Montanyà
-
Societat El dia es fa de nit: Catalunya viu la totalitat de l'eclipsi amb emoció Arnau Urgell i Vidal | Neus Climent
-
-
Cultura i Mitjans Mònica Casamiquela Pérez, de Solsona, obté un accèssit als premis literaris Guillem de Belibasta Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona exposa públicament les bases dels nous ajuts del Pla de barris per a rehabilitar habitatges Ramon Estany Montanyà
Publicat el
10 d’octubre de 2014 a
les 08:02
Et pot interessar
-
Economia
L'alumnat de l'Escola Arrels combina formació pràctica i orientació educativa a Manresa
-
Economia
El Hub Forestal de Catalunya esdevindrà un pol d'innovació i un referent de divulgació científica sobre l'aprofitament de la fusta
-
Economia
La Fira de la Mel de Riner arrenca amb una Jornada tècnica i una experiència gastronòmica prèvia
-
Economia
Solsona treu a concurs el casal d’estiu ludicoesportiu de les piscines municipals
-
Economia
Riner convoca plaça per a un tècnic de cara a afrontar el repte demogràfic
-
Economia
Aquesta Setmana Santa, més de 800 persones han recorregut el Solsonès a través de les visites de Solsona Experience
