El Rebost Solidari del Solsonès amplia els punts de venda de tiquets bescanviables per aliments

Municipis

Es poden comprar a l’Ajuntament, el Consell Comarcal, els Serveis Socials, Fruits Taribó, Naps i Cols, Romar i Els Congelats

Publicat el 27 de març de 2014 a les 13:15
Els Congelats, un dels nous establiments col·laboradors

Prop de mig any després de la posada en marxa de la recollida d’aliments frescos per part del Rebost Solidari del Solsonès, aquest programa social s’amplia amb nous punts de venda de tiquets bescanviables per productes. A partir d’ara també se’n podran comprar a l’OAC de l’Ajuntament de Solsona, al taulell d’atenció al públic del Consell Comarcal i a les dependències dels Serveis Socials del Consell. Així mateix, s’adhereixen al programa nous establiments col•laboradors: Fruits Taribó, Naps i Cols, la peixateria Romar i Els Congelats. 
 
Els ciutadans i la clientela d’aquests establiments poden adquirir tiquets de 2 euros que s’han d’abonar a la caixa al moment de pagar la compra. N’hi ha de cinc tipus en funció del producte pel qual són bescanviables: ous, peix, carn, verdura i fruita i iogurts. Els aliments es recullen periòdicament pel valor dels tiquets acumulats abans de cada entrega quinzenal que duu a terme Càritas Arxiprestal Solsona-Morunys. Les famílies beneficiàries són valorades prèviament de forma conjunta des de la mateixa entitat i els Serveis Socials.   
 
Les dues noves fruiteries, a més de col•laborar amb aquesta campanya del Pla d’emergència social amb la disponibilitat de tiquets, també ho fan amb el lliurament d’excedents al Rebost Solidari. La resta d’establiments que participen en el projecte són Bonàrea, Caprabo, Llobet, Suma i els forns de pa de Solsona, Cal Candi, Cal Jaumet del Forn, Camps i Forn de Sant Joan.
 
Els promotors i gestors d’aquesta iniciativa, Càritas, Creu Roja, la Fundació Volem Feina, l’Ajuntament de Solsona i el Consell Comarcal, agraeixen la col•laboració d’aquests establiments i el voluntariat de Càritas per la seva implicació en la gestió d’aquesta part del banc d’aliments. Igualment, expressen la seva gratitud a les persones anònimes que fan donatius de productes frescos al local habilitat per Càritas expressament per aquest fi, al número 4 del carrer de Sant Roc, i les que compren tiquets als diferents punts de la campanya.
Escull Solsona com la teva font preferida de Google