
Les obres de construcció d’una rotonda a la carretera de Manresa (C-26) de Solsona a l’altura de l’accés a la urbanització de la Cissa tenen com a reptes principals millorar la seguretat a l’entrada dels garatges particulars i reduir el desnivell del carrer del Pedraforca. Ho van destacar ahir al vespre el director del Servei Territorial de Carreteres de Lleida, Jordi Benet, i l’alcalde, David Rodríguez, en la presentació pública del projecte que es va fer a l’Ajuntament.

Una quinzena escassa de veïns i responsables de negocis de la zona van assistir a la convocatòria i van poder fer aportacions sobre el plànol que se’ls va distribuir. Els accessos als vials laterals era la principal preocupació entre el públic i que es va poder aclarir amb polítics i tècnics. Arran de la reunió de la sessió informativa d’ahir s’introduiran petits replantejaments al traçat inicial per augmentar la seguretat del trànsit en el canvi de rasant de la C-26.
La rotonda tindrà un diàmetre total de 33 metres, dels quals vuit correspondran a l’amplada del vial, amb un espai suficient perquè puguin girar-hi els camions i una part remuntable per als vehicles articulats. L’Ajuntament ha de decidir els acabats estètics de l’illa central i si s’enjardina d’una forma similar a la rotonda del portal del Pont, tot i que aquesta qüestió no és imminent. D’entrada s’hi habilitaran un punt de llum –si bé es preveu il•luminar la rotonda amb els fanals laterals, com s’acostuma a fer en zones urbanes– i un de reg.
Per reordenar la circulació a l’entrada i sortida als vials laterals de la carretera de Manresa, tots seran unidireccionals –actualment en un d’ells s’hi permet el doble sentit– en el mateix sentit que el del carril adjacent al de la via principal. Això comportarà l’obertura d’una entrada al lateral de la dreta pròxima a l’estació de servei abans d’arribar a la rotonda en direcció a Solsona.
Els accessos als vials laterals era la principal preocupació entre el públic Foto: Ramon Estany

D’altra banda, les obres també suavitzaran el pendent de l’entroncament de la rotonda amb el carrer del Pedraforca, actualment molt accentuat. Quant als passos de vianants, n’hi haurà un total de quatre, dos a la carretera de Manresa –l’existent es desplaçarà uns metres– i un a cadascun dels carrers transversals.
L’Ajuntament preveu començar els treballs la setmana del 19 d’agost i confia que s’enllesteixin aproximadament en el termini d’un mes. A fi d’agilitar les obres, se subcontractarà una empresa solsonina per donar suport a la brigada municipal.
Sense talls de trànsit
Tot i que les afectacions al trànsit seran inevitables, en principi aquesta obra no comportarà talls de circulació, excepte en algun cas puntual, ja que la rotonda es construirà en dues meitats. En un primer moment els treballs consistiran en l’enderroc de voreres i vorades dels xamfrans de la cruïlla que es reconstruiran segons el projecte.
La Direcció General de Carreteres, titular de la via principal, ha realitzat el projecte final de la rotonda ajustant l’avantprojecte inicial i tenint en compte que “el pressupost disponible és gairebé zero” , tal com va admetre ahir Jordi Benet. Per aquest motiu executaran l’actuació operaris de l’administració catalana i de l’Ajuntament.
